بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت؟
نوشته شده توسط : رعنا

درجواب بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت باید بگوییم:

در گذشت زمان و افزایش اهمیت زیبایی دندان هاف افراد بسیاری به دنبال تغییر رنگ دندان ها و حتی تغییر فرم آنها هستند. از جمله روش های تاثیر گذار در تغییر رنگ و سفیدی دندان ها ، بلیچینگ دندان و کامپوزیت است. البته کامپوزیت علاوه بر سفید کردن دندان ها باعث تغییر شکل ظاهری دندان ها هم می شود. اما بلیچینگ بهتر است یا کامپوزیت؟

کامپوزیت دندان چیست؟

روکش های کامپوزیت دندان شیوه بسیار آسان و سریع برای تغییر و اطلاح لبخند های نازیبا است. کامپوزیت دندان بر خلاف لمینت های سرامیکی در یک جلسه و توسط متخصص دندان پزشکی کار می شود.

ونیر کامپوزیت یکی از روش های ترمیم و زیبایی دندان است که فقط یک سفید کننده نمی باشد. بلکه می‌تواند معضلات دندان را مانند لکه‌ها، ترک خوردگی، زرد بودن و یا ناهموار بودن را برطرف کند. این روکش‌ها از استحکام بالایی برخوردارند و می‌توانند بیشتر کارهایی که در طول روز انجام می‌دهید را تحمل کند. کامپوزیت دندان به آسانی تعمیر می‌شود، زیرا برای ساخت آن نیازی به آزمایشگاه دندانپزشکی نیست.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ روشی است برای سفید کردن دندان ها و زیبایی را به دندان بیمار بر می گرداند. دندانپزشک از یک ماده سفید کننده هیدروژن استفاده میکند. از این ماده برای از بین بردن لکه ها و ایجاد درخشندگی استفاده می شود. درمان به این روش بسیار سریع انجام می شود. و بای در نظر داشت که نسبت به سایر درمان های پزشکی درد کمتری را به همراه دارد.

سفید کردن دندان ها تنها در یک جلسه انجام می شود. دکتر متخصص برای محافظت و نگهداری از عفونت لثه‌ها ژل‌های مخصوصی را بر روی لثه می زند و پس از آن سفید کننده را بر روی دندان‌ها نصب می‌کند. دندانپزشک شما می‌تواند یک سینی یا قالب سفارشی برای سفید کردن دندان در خانه تهیه کند و شیوه استفاده از محلول سفید کننده و مدت زمان استفاده را به بیمار نشان می‌دهد. بلیچینگ دندان احتمال دارد که با سرعت کمتری انجام شود، اما هنوز هم یکی از گزینه‌های رایج در بین علاقه مندان به سفید کردن دندان‌ها است.

بلیچینگ یا کامپوزیت:

اگر بخواهیم بر اساس قیمت مقایسه کنیم، قیمت کامپوزیت دندان بیشتر است. اما باید در نظر داشت که از دوام و استحکام بالاتری برخوردار است. کامپوزیت دندان می تواند بسیاری از مشکلات دندان را به صورت همزمان حل کند.

تفاوت بلیچینگ با کامپوزیت دندان:

بلیچینگ برای درمان دندان های زرد و یا لکه های ناشی از مواد غذایی استفاده می شود. از بین بردن برخی از رنگ های خاکستری و قوی دندان با استفاده ار بلیچینگ سخت تر است.

رفرنس





:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: