ارتودنسی دندان به روش خانگی:
نوشته شده توسط : رعنا

در سال های اخیر ارتودنسی دندان به روش خانگی با استفاده از نوار دندان برای از بین بردن فاصله میان دندان ها رایج شده است. بدین صورت که فرد قبل از خواب دندان های خود را با نوار چسب می چسباند.

باید در نظر داشت که برای صاف کردن دندان ها احتیاج به دقت زیادی است.

روش باندیگ دندان:

باندینگ دندان یکی از بهترین روش هایی است که برای درمان دندان آسیب دیده از جویدن غذا و وجود فاصله از آن است. این روش بسیار بی خطر و در عین حال کم هزینه است. اما بعد از انجام فرآیند باید توصیه های پزشکی را رعایت کنید.

صاف کردن دندان ها بدون براکت ارتودنسی:

تنها راه درمان ارتودنسی استفاده از سیم ها و براکت های ارتودنسی نیستند. باید در نظر بگیرید که اگر خواهان صاف کردن دندان بدون براکت ارتودنسی در منزل هستید باید بدانید که عدم مشاوره با متخصص ارتودنسی میتواند باعث شود که فرآیند شما بی اثر باشد.

جلوگیری از فاصله افتادن بین دندان ها:

همه فاصله های بین دندانی بیماران قابل پیشگیری نیستند. اما با کمک به کودک در ترک عادت مکیدن انگشت خود و یا رسیدگی به بهداشت دهان ، تغییر حالت مسواک زدن و ... میتوان اثرات خطرناک ناشی از فاصله دندان ها کاهید.

اولین گام برای حفظ بهداشت دهان و دندان ، انتخاب یک مسواک مناسب است.

مسواک مخصوص ارتودنسی

رایج ترین روش درمانی در بیماران، ارتودنسی ثابت است. در این روش با استفاده از سیم کمان، اتصال و براکت ها ازتئدنسی انجام میشود که غذا به راحتی در بین آنها گیر میکند. در نتیجه به یک مسواک خوب و موثر برای پاک کردن رسوبات روی دندان نیاز است. طبق آکادمی دندانپزشکی عمومی هیچ شاخص علمی در مسواک برای رها شدن از پلاک های دندانی وجود ندارد؛ اما دقیق مسواک زدن هر شخص مهمترین شاخص بهداشت دهان است پس مسواکی را انتخاب کنید که با آن بتوانید حالت های خاص دندان ها و براکت ها و فاصله میان آن ها را با دقت تمیز کنید.‌.

بهترین ویژگی مسواک ها:

یک مسواک با دسته پهن:

این ویژگی به شما کمک میکند که مسواک را راحت تر و محکم تر در دست بگیرید.

فرچه های پلاستیکی نرم:

فرچه های سفت یک مسواک میتواند به لثه هایی که از قبل بر اثر ارتودنسی زخم شده اند، باز آسیب بزند. همچنین میتواند باعث ساییدگی مینای دندان بشود.

فرچه های سرگرد:

تحقیقات انجام شده نشان داده است که فرچه های سر گرد امکان دسترسی به تمام نقاط دهان را دارند. همچنین به بافت دهان آسیب نمیرسانند.

رفرنس





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: