بای پس معده و همه چیز که در مورد آن نمی دانستید
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بای پس معده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا همه چیز را در رابطه با این موضوع بدانید.

بای پس معده

آن‌گونه که یاد شد، بای پس در لغت میانبر معنا می‌دهد و این معنا به شکل و شیوه عمل برای رسیدن به وزن مطلوب اشاره می‌کند. شیوه عمل بای پس یکی دیگر از دستاوردهای پزشکی برای درمان بیماری چاقی است. چیزی است شبیه به اسلیو معده اما این شباهت دلیلی نیست برای آن‌که این دو را یکی بگیریم. شباهت جراحی‌های اسلیو و بای پس در عمل کوچک کردن معده نهفته است. در هر دو عمل جراحان از اندازه معده می‌کاهند تا بلکه میزان خوراکی و انرژی دریافتی را به حداقل برسانند. با وجود این عمل بای پس معده و اسلیو تفاوت‌های آشکاری نیز دارند که یکی از آن‌ها در چون و چگونگی مراحل آن‌هاست.

عمل بای پس معده معمولا در عرض یک تا یک و نیم ساعت و در در دو مرحله انجام می‌گیرد. در مرحله اول معده کوچک می‌شود. در واقع پزشک معده را دو تکه می‌کند: یکی بخش بالایی معده و دیگری بخش پایینی آن. قرار است پس از این عمل خوراکی مستقیم به بخش بالایی برود. به آن بخش بالایی کیسه معده هم می‌گویند. این بخش فقط 28 گرم غذا در خود جا می‌دهد. اما خب غذا چطور باید راه به کیسه معده باز کند؟

همه چیز را در زمینه جراحی لاغری بدانید.

اما این تنها یک شمای کلی از آن چیزی است که در حین عمل بای پس معده رخ می‌دهد. چرا که بای پس معده خودش انواع و شیوه‌های گوناگونی دارد و جراحان به تناسب با شرایط بیمار یکی از این شکل‌ها را برخواهند گزید: مینی بای پس معده و بای پس کلاسیک معده.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مزایای جراحی لاغری بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

در عمل بای پس کلاسیک پزشک بخشی از روده را حذف و معده را کوچک‌تر می‌کند و دو نقطه اتصال میان روده و معده می‌سازد. به همین خاطر میزان جذب کالری و خوراکی به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد و هفتاد درصد از وزن بیمار در فاصله زمان یک سال و نیم کم می‌شود. بای پس کلاسیک را به دو گونه انجام می‌دهند: بای پس کلاسیک باز و بای پس کلاسیک لاپروسکوپی!

در عمل مینی بای پس معده اما نقطه اتصال روده و معده یکی است و بیهوشی کمتری دارد. مینی بای پس در حقیقت ترکیبی است از اسلیو و بای پس. در این نوع عمل حجم معده نیز بزرگتر از عمل بای پس معده کلاسیک خواهد بود.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه با پس معده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت جراحی لاغری مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: