سندروم دامپینگ و چیزهایی که باید در مورد آن بدانید
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار کامل و جامعی را در زمینی سندروم دامپینگ در اختیار شما عزیزان و همراهان همیشگی قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

سندروم دامپینگ

گفتیم دامپینگ می تواند یکی از عوارض عمل بای پس معده باشد اما نباید فراموش کرد که بای پس تنها عامل بیماری دامپینگ نیست. از جمله دیگر جراحی هایی که می تواند ما را گرفتار سندروم دامپینگ کند، عمل مری است. دامپینگ وضعیتی است که در آن خوراکی ها، به خصوص خوراکی های قندی، از معده یک راست می روند توی روده کوچک. به دامپینگ وضعیت تخلیه معده هم می گویند.

نشانه ها و علامت های بیماری دامپینگ به دو شکل ظاهر می شوند، یکی بلافاصله بعد از صرف مواد غذایی و یکی دو یا سه ساعت بعد از وعده غذایی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عمل ساسی بای پس بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

خیلی ها می پرسند آخر مگر سندروم دامپینگ پرستاری هم دارد؟! بله حتما. هر وقت یکی از علائم ظاهر شد و یا مطمئن شدید که به این بیماری مبتلا شده اید، باید دست به کار شوید و حسابی از خودتان مراقبت کنید. در سطر زیر گفته ایم که هنگام ابتلا به سندروم باید چگونه از خودمان مراقبت کنیم:

همان طور که گفتیم سندروم دامپینگ وضعیتی است که در آن شیره معده و همچنین مواد قندی با سرعتی غیرعادی از معده وارد روده کوچک می شوند. اصطلاحا معده شما در این وضعیت تخلیه می شود. همه این ها با تغییرات و دگرگونی هایی مرتبط است که پس از برخی از عمل های جراحی ما در بدن ظاهر می شوند. 

همه چیز را درمورد BMI بدانید.

این جراحی یکی از بهترین عمل های لاغری به شمار می آید. در این سبک از عمل لاغری، جراح چند شکاف روی شکم ایجاد می کند و به کمک دستگاه لاپارسکوپ بخشی از معده را مستقیما به رود کوچک پیوند می زند. جراحی بای پس معده یکی از اصلی ترین عوامل سندروم دامپینگ است.

آن ها که از سرطان معده رنج برده اند، احتمالا جراحی معده برداری و یا همان گاسترکتومی را تجربه کرده اند. در این روش پزشک بخشی و یا تمام معده را بر می دارد. عمل اسلیو معده نیز یکی از انواع گاسترکتومی به حساب می آید. عمل اسلیو معده همین طور یکی دیگر جراحی های رایج لاغری است.

 سخن نهایی

 ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار کامل و جامعی را در زمینه سندروم دامپینگ در اختیار شما عزیزان قرار دهیم امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/

 





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: