سکه های طلا در ایران
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه انواع سکه های طلا موجود در ایران را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

انواع سکه های طلا در ایران

عیار میزان یا واحدی برای تعیین خلوص طلاست. در واقع به نسبت طلای استفاده شده در هر قطعه طلا به وزن کل آن قطعه عیار گفته می‌شود. عیار طلای خالص برابر با 1000 در نظر گرفته می‌شود، یعنی در یک کیلوگرم طلا 1000 گرم طلای خالص وجود دارد. طلای 24 عیار یعنی طلایی که کاملا خالص است، یا این وجود چون هیچگاه طلایی با این عیار وجود ندارد شمش‌ها با عیار 999.9 معامله می‌شوند.

در بین انواع سکه طلا می‌توان سکه یک گرمی را جزو آخرین و جدیدترین انواع سکه طلا دانست. درواقع با افزایش بهای سکه و کم شدن توانایی خرید خانوارها و برای این‌که خریدوفروش سکه بتواند رونق خود را حفظ کند، بانک مرکزی اقدام به ضرب سکه‌های یک گرمی با عیار بالا (۲۲) کرد. این سکه‌ها توانست نیاز مصرف‌کننده به داشتن سکه طلا با عیار بالا و قیمت پایین‌تر را برطرف کند.

درمورد انواع زیور آلات مردانه بیشتر بدانید.

انواع دیگر سکه‌ها نیز در بازار موسوم به سکه‌های پارسیان وجود دارد. این سکه‌ها ازنظر عیار پایین‌ترین انواع سکه طلا محسوب می‌شوند و عیاری برابر با ۱۷ (۷۵۰ از ۱۰۰۰ گرم) دارند. این سکه‌ها به سبب داشتن عیار پایین و همچنین تنوع وزنی از ۰٫۱ گرم تا ۲ گرمی باعث شد که خریدار خوبی را به سمت خود جذب کند. این سکه‌ها بر اساس وزنی که به‌صورت حک‌شده روی پوشش آن‌ها نوشته‌شده قیمت‌های مختلفی دارند اما مسلماً می‌توان گفت که قیمت آن‌ها بسیار کمتر از قیمت انواع دیگر سکه‌های طلا محسوب می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید طلای دسته دوم بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

در مورد وزن انواع سکه طلا حرف زیادی وجود ندارد. آن چیزی که مشخص است این است که هرچه سکه یا یک شئ طلا سنگین‌تر باشد قیمت بالاتری دارد. ازآنجایی‌که طلا ماده‌ای بسیار ارزشمند محسوب می‌شود، قیمت بالاتری نیز نسبت به اکثر مواد دیگر دارد. ازاین‌رو عملاً خریدوفروش آن در حجم‌های بالا بسیار کم اتفاق می‌افتد. برای این‌که بتوان این مبادلات را در بازار محاسبه کرد، سعی شده است که کمترین و عملی‌ترین نوع شاخص را برای آن استفاده کنند و این چیزی جز گرم نیست.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه سکه های طلا و انواع آن در ایران در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.asby.ir/





:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: