جراحی لثه و همه چیز درمورد آن
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه جراحی لثه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم.

جراحی لثه

گینوییت نوع خفیفی از بیماری لثه است که می تواند باعث قرمزی لثه، تورم و خونریزی آن شود. بیشتر اوقات، لثه به دلیل بهداشت ضعیف دهان و دندان، پلاک و تارتار دندان، دچار چنین بمیاری میشود. درمان حرفه ای توسط دندانپزشکان متخصص ارتودنسی میتواند از بروز چنین بیماری پیشگیری کند یا حتی آن را درمان کند.

پریودنتیت نیز نوعی شدیدتر از بیماری لثه است که در آن وضعیت لثه بدتر شده و حتی بیماری پیشرفت میکند. در ادامه پیشرفت پریودنتیت، باف آن شروع به پاسخ  های التهاب میکند و التهاب ممکن است به استخوان و بافت های اطراف لثه هم سرایت کند. در طی این فرایند التهابی، لثه ها از دندان جدا می شوند. این وضعیت باعث می شود فضاهایی  ایجاد شود که به نوبه خود باکتری را به دام می اندازند و منجر به شکل گیری عفونت می شوند. در نهایت دندان ممکن است لق شده و بی افتد و حتی استخوان به شدت آسیب ببیند.

درمورد ارتودنسی ساده بیشتر بدانید.

جراحی فلپ چیست برای چه کسی انجام میشود؟ جراحی فلپ لثه برای آندسته از بیمارانی مناسب است که دارای آبسه لثه یا پریودنتال عمقی هستند. شوربختانه در این  افراد ممکن است باکتری و تارتار به این آبسه ها نفوذ کره باشد. جراحی فلپ لثه بهترین درمان برای این اشخاص است تا هم آبسه درمان شود و هم بستر باکتری ها بر هم ریخته و آن ها نابود شوند. این عمل شامل بلند کردن بافت لثه از دندان ها برای از بین بردن تجمع تارتار است. بعد از اینکه جراح ناحیه را تمیز کرده و تارتار را خارج کرد، لثه ها را به جای خود برمیگرداند تا دوباره روی دندان ها قرار بگیرند. در بعضی مواقع ممکن است استخوان فک نیز در طی این روش نیاز به تغییر شکل داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان فاصله بین دندان ها به کمک ارتودنسی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه جراحی لثه در اختیار شما عزیزان و همراهان همیشگی قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت اورتوبلاگ مراجعه کنید و همه چیز را در رابطه با دندانپزشکی و موضوعات مرتبط بدانید.





:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: