ارتودنسی و کشیدن دندان؛ بخوانید و بدانید
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی و کشیدن دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی و کشیدن دندان

دربسياري از موارد کشيدن دندان ها در ارتودنسی لازم نيست، گاهی اوقات برای ایجاد فضا در فک به منظور کاهش جلوزدگی دندان ها، و یا شلوغی دندان ها نیاز به کشیدن دندان است. ولي بايد گفت اگر واقعا نياز به کشيدن دندان دايمي در درمان ارتودنسي لازم باشد بيمار نبايد به خاطر ترس ازاين مساله از درمان صرف نظر کند؛ چرا که فضاهای ناشي از کشيدن دندان کاملا با حرکات ارتودنسي بسته مي شوند و بیمار به حالت نرمال رشدی صورت و نهايتا هماهنگی مناسب صورت خود مي رسد.

کشیدن دندان، عمل برداشتن دندان دائمی (بالغ) یا شیری (شیری) توسط دندانپزشک عمومی یا جراح دهان است. به طور کلی، هنگامی که دندان شیری کودک به طور طبیعی از بین می رود یا کشیده می شود، در نهایت یک دندان دائمی در جای خود قرار می گیرد تا جانشین دائمی آن باشد. با این حال، وقتی دندان بالغ کشیده می شود، جانشین دیگری وجود ندارد و با بیرون آمدن هیچ چیز برای پر کردن شکاف، فضایی از دندان خارج می شود. در درمان ارتودنسی، از فضای باقی مانده می توان به روش های مختلف برای اصلاح بایت و اصلاح تراز دندان ها استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دندانپزشکی بارداری بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

اگر در دهان دندان کافی برای بزرگسالان نباشد، لبخند کج یا بایت نامناسب ایجاد می شود، اگر کمبود فضا در دهان وجود داشته باشد، بسته به جایی که این دندان ها می توانند فضایی پیدا کنند، ممکن است چاره ای جز رویش در موقعیت های نامنظم نداشته باشند. در برخی موارد، کشیدن یک یا چند دندان می تواند به آزاد سازی فضا کمک کند و در نتیجه با انجام درمان ارتودنسی، دندان ها و فک های باقی مانده به طور صحیح تراز می شوند.

همه چیز را در رابطه با ارتودنسی اینویزیلاین بدانید.

رایج ترین دلیل توصیه دندانپزشک عمومی برای برداشتن دندان بزرگسالان به دلیل بیماری های دندان برگشت ناپذیر و پیشرفته، مانند پوسیدگی دندان یا بیماری پریودنتال (لثه) است. از طرف دیگر، یک متخصص ارتودنسی ممکن است در صورت ازدحام شدید دندان ها، بیرون زدگی دندان های جلویی یا به منظور اصلاح بایت، کشیدن انتخابی دندان های سالم را توصیه کند.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی و کشیدن دندان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. در ضمن شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و به طور کلی دندانپزشکی و ارتودنسی به سایت بستدنتیستس مراجعه کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: