همه چیز که باید در مورد ارتودنسی طبیعی بدانید و جایی نگفته اند!
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی طبیعی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در مورد این موضوع به شما عزیزان و همراهان همیشگی بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی کامل

ممکن است افراد زیادی را دیده باشید که با مشکلات زیاد فک و دندان دست و پنجه نرم می کنند . اصلا شاید خود شما هم یکی از همان افراد باشید. اگر مشکلات فک و دندان شما خیلی زیاد است و ناهنجاری های دیگری را نیز برای شما به وجود آورده است، حتما باید دندان های شما به طور کامل ارتودنسی شود. برای ارتودنسی کردن کامل دندان ها هم می توان به سراغ انواع مختلفی از ارتودنسی ها رفت. پزشک با معاینات و بررسی های خود تصمیم می گیرد که کدام شیوه را برای ارتودنسی انتخاب کند.

ارتودنسی ثابت، ارتودنسی است که در طول درمان نیاز نیست که بیمار آن را از دهان خود خارج کند. در حقیقت این دستگاه ها از اجزایی نگینی شکلی که روی دندان ها ثابت می شوند و براکت نام دارند تشکیل می شوند. براکت ها به کمک سیم های کشی و الاستیک هایی که دور تا دور آن ها پیچانده می شوند به دندان ها می چسبند.

درمورد ارتودنسی کامل بیشتر بدانید.

معمولا ارتودنسی لینگوال را پس از ارتودنسی ثابت معرفی میکنیم؛ زیرا ارتودنسی لینگوال یا زبانی هم از انواع ارتودنسی ثابت است و اجزا و عملکری شبیه به آن دارد. در ساده ترین تعریف می توان گفت که ارتودنسی لینگوال یا زبانی همان ارتودنسی ثابت است؛ اما با این تفاوت که اجزای ارتودنسی که شامل براکت ها و سیم ها هستند، پشت دندان ها و در کنار زبان قرار می گیرند؛ به همین علت است که به آن ارتودنسی زبانی می گویند.

برای ارتودنسی نامرئی هم از پلاک های متحرک استفاده می شود. تفاوت این ارتودنسی ها با سایر ارتودنسی های متحرک همانطور که از نامش پیداست، نامرئی بودنشان است. این ارتودنسی ها معمولا پلاک های مشخصی دارند که در هرجلسه مراجعه بیمار به متخصص ارتودنسی، یک شماره از آن که متناسب با دهان و دندان های بیمار ساخته شده در اختیار وی قرار می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی رنگی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات جامع و کاملی را درمورد ارتودنسی کامل در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم تا همه چیز را درمورد این موضوع بدانید و از آن استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.bestdentists.ir/





:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: