ارتودنسی دندان برای کودکان
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را درمورد ارتودنسی دندان کودکان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی دندان کودکان

این ها رایج ترین دستگاه هایی هستند که در ارتودنسی دندان کودکان استفاده می شوند. در مواردی که دقت مهم است از آنها استفاده می شود. فرد می تواند به طور معمول با وسایل ثابت غذا بخورد، اما باید از مصرف برخی غذاها و نوشیدنی ها مانند نوشیدنی های گازدار، آب نبات سفت، آدامس و سایر غذاهای چسبنده اجتناب کند.افرادی که در ورزش های تماسی شرکت می کنند باید این موضوع را به متخصص ارتودنسی خود اطلاع دهند، زیرا ممکن است به محافظ مخصوص لثه نیاز داشته باشند.

اینها از براکت، سیم و باند تشکیل شده اند. نوارها محکم در اطراف دندان ها ثابت می شوند و به عنوان لنگر دستگاه عمل می کنند، در حالی که براکت ها معمولاً به جلوی دندان ها متصل می شوند.سیم هایی به شکل قوس از داخل براکت ها عبور کرده و به نوارها ثابت می شوند. با محکم شدن سیم قوسی، کشش به دندان ها وارد می شود. با گذشت زمان آنها را به موقعیت مناسب منتقل می کند. پیگیری شامل بازدیدهای ماهانه برای تنظیم یا سفت شدن بریس ها است. درمان ممکن است از چندین ماه تا چند سال طول بکشد. دو نوع بریس شفاف و رنگی موجود است.

همه چیز را درمورد دندانپزشکی کودکان بدانید.

این گزینه جایگزین بریس ممکن است برای بزرگسالان مفید باشد. عملاً توسط افراد دیگر قابل مشاهده نیستند و می توان آنها را برای مسواک زدن، نخ دندان یا غذا خوردن از دندان خود جدا کرد. از ارتودنسی نامرئی برای ۲ تا ۳ هفته استفاده می شود. سپس یک نوع دیگر را جایگرین آن می کنند.

این دستگاه برای گشودن قوس فک بالا طراحی شده است. این شامل یک صفحه پلاستیکی با پیچ است که روی کام یا سقف دهان قرار می گیرد. پیچ ها به مفاصل موجود در استخوان ها فشار وارد می کنند و آنها را به سمت خارج مجبور می کند. این باعث گسترش اندازه ناحیه سقف دهان می شود.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه ارتودنسی دندان کودکان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: