دندان درد و چگونگی ایجاد آن
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دندان درد و چگونگی ایجاد آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان و همراهان همیشگی وبلاگ بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دندان درد

دندانی که پوسیده می شود اول بافت سخت دندان درگیر می شود. اگر پوسیدگی دندان ها جدی نگرفته شود ادامه پیدا خواهد کرد و از سطح دندان به قسمت داخلی یعنی عصب می رسد.در مرحله های اول که دندان دچار پوسیدگی می شود درد ندارد و فقط وقتی که توسط پزشک معاینه شود مشخص می شود و اگر در همین مراحل اول پوسیدگی کشف شود درمان کردن آن آسان تر و با هزینه ی کمتر انجام می شود و شانس این که به عصب نرسد بیشتر است.

شکستگی دندان ها می تواند عاج دندان ها را مشخص کند. بعضی اوقات شکستگی با گسترش زیاد و با ایجاد درد هنگام جویدن مشخص نیست و این عارضه را سندروم دندان ترک خورده می گویند.

استخوان های اطراف دندان، رباط لثه و لثه ( پریود نتیوم ) نامیده می شود. درد در مرحله های بعدی بیماری در لثه یا پریود نتیوم که در آن استخوان های اطراف دندان تخریب می شود، حس می شود و بعد به دلیل از دست رفتن استخوان های دندان، آبسه لثه یا همان عفونت در فضا های بین لثه و دندان شکل می گیرد و پیشرفت می کند.

دندان آسیاب، آخرین دندان فرد بالغ می باشد. اکثرا فضای کافی برای این دندان در دهان وجود ندارد. در نتیجه، یا به طور کامل یا جزئی از دندان در داخل استخوان فک و در زیر لثه نهفته قرار می گیرد. دسترسی به این دندان دشوار می باشد برای همین تمیز کردن آن سخت است.

دردی که در دندان ایجاد می شود، به صورت یک درد شدید که به عصب دندان می زند شناخته می شود. توصیف آن در افراد مختلف متفاوت است؛ می تواند به صورت درد کوتاه یا طولانی، گهگاه تا مداوم، خود به خود تا تحریکی، درد شدید تا ملایم باشد.علائم دیگر آن مانند گوش درد، طعم بد و بوی بد دهان، تورم در اطراف دندان و سر درد است.توجه نمایید وقتی که دندان شما درد می گیرد، صورت خودسرانه آنتی بیوتیک تجویز نکنید چون که آنتی بیوتیک ها برای چنین وضعیت هایی مناسب نیستند و علت بیشترین درد های که در دندان ایجاد می شود، گسترش و هجوم میکروب ها به بافت دندان می باشد. دندان درد معمولا دردی است که اطراف یا داخل دندان به وجود می آید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا همه چیز را درمورد دندان درد و چگونگی ایجاد آن و راه های مختلف درمان آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا همه چیز را در رابطه با این موضوع بدانید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: