رژیم غذایی پس از جراحی لاغری
نوشته شده توسط : رعنا

رژِم غذایی پس و پیش جراحی لاغری با هم کاملا متفاوت است. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه تغییرات رژیم غذایی پس از جراحی لاغری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تغییرات رژیم غذایی پس از لاغری

کاهش وزن جزء اقدامات قبل از جراحی لاغری محسوب می شود که می تواند به کاهش میزان چربی های داخلی و خارجی کبد و شکم کمک کند. همین مسئله به جراح این امکان را می دهد تا به جای جراحی باز از جراحی لاپاراسکوپی استفاده کند. جراحی لاپاراسکوپی کمتر از جراحی باز تهاجمی بوده و دوره نقاهت عمل اسلیو معده یا هر جراحی لاغری دیگری که با این روش انجام می شود، نیز کوتاه تر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عمل اسلیو ساسی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

اولین وعده غذایی بیمار پس از جراحی لاغری مایعات رقیق مانند آبمیوه، سوپ یا ژله است. آبمیوه و ژله شکر بسیاری دارند اما به میزان کمی به بیمار داده می شوند. به طور کلی میزان مایعات را تا جایی که می توانید در وعده های غذایی افزایش دهید.

درمورد چاقی پس از ازدواج بیشتر بدانید.

تغییرات و توصیه های رژیم غذایی پس از جراحی لاغری ، به طور کامل طی جلسات ارزیابی تغذیه ای که قبل از جراحی انجام می شود، به بیمار گوشزد می شود البته بیمار باید طبق رژیم اصولی پزشک پیش برود و از رژیم های لاغری سریع و مضر خودداری کند. بیماران در مرحله اول یعنی۴ تا ۶ هفته پس از جراحی باید از غذاهای نرم و پوره ای استفاده کنند. غذاهای پوره ای می تواند شامل له شده ی هر نوع غذایی باشد مانند غذای نوزادان، ماست های بدون میوه، پنیر های محلی و همس.

در این رژیم غذایی بر مصرف بسیار مایعات بدون شکر، بدون کافئین و بدون کربوهیدرات تاکید شده است. پزشک همیشه به بیمار توصیه می کند که از یک روز پس از جراحی لاغری از پروتئین های باکیفیت استفاده کند. همچنین لازم است مصرف غذاهای پر شکر یا چرب محدود شده و مصرف میوه ها، سبزیجات و غذاهایی با فیبر بالا سه ماه بعد آغاز شود. پزشک جزئیات بیشتر را در ویزیت های بعدی به بیمار اعلام می کند.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه تغییرات رژیم لاغری پس از عمل جراحی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

 





:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: