حساسیت دندان های کودکان
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه حساسیت دندان کودکان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما دوستان و همراهان گرامی بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

حساسیت دندان کودکان

حساسیت دندان وقتی رخ می دهد که عاج (دنتین)، یک بافت متخلخل که در زیر مینای دندان در معرض دید قرار بگیرد. عاج دارای کانالهای میکروسکوپی به نام توبولها است که مسیرهای عصبی هستند.

دلایل مختلفی برای حساس شدن دندان در کودکان وجود دارد که متخصصان دندانپزشکی کودکان ما در ادامه به توضیح آن ها پرداخته اند:

هنگامی که این لوله‌ها در اثر از بین رفتن مینای دندان یا بافت لثه بدون حمایت  پوشش قرار داشته باشند یا در معرض دید باشند، اعصاب توسط محرک ها از جمله مسواک زدن دندان، گرما یا سرما یا در برخی موارد مصرف مواد غذایی شیرین و قندی به راحتی تحریک می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت ایمپلنت دندان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

وقتی کودک شما شروع به از دست دادن دندانهای شیری و جوانه زدن دندان های دائمی میکند، ممکن است کودک درجاتی از حساسیت دندان را تجربه کنند. با این حال خود روند در آمدن دندان دائمی نمیتواند باعث حساسیت دندان کودکان شود بلکه سرما و گرما و برخی عوامل مشابه دیگر میتوانند باعث تحریک دندان ها شوند و حساسیت آن ها را طی این دوره بر انگیزند.

زمانی که یک دندان خرد میشود یا ترک برمیدارد مینای آن دندان آسیب میبیند و عاج زیرین و حساس آن بیرون می افتد. این موضوع باعث حساس شدن دندان کوکان میشود. هر بار که چیزی میخورید و یا یک عامل محرک به دنتین برخورد میکند علائم حساسیت نیز خود را نشان میدهند. این موضوع در کودکان بیشتر دیده میشود. زیرا در معرض آسیب به دندان و شگستگی بیشتر آن قرار دارند.

درمورد جرم گیری دندان بیشتر بدانید.

مسواک زدن بیش از حد یا وارد کردن فشار بیش از حد به دندان ها حین مسواک زدن اغلب منجر به تحلیل مینای دندان و فرسایش لثه می شود، که می تواند دندان های کودک شما را نسبت به گرما و سرما حساس تر کند و شما را تا مدت ها با حساسیت دندان کودکان درگیر کند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه حساسیت دندان کودکان برای شما  بازگو کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. در ضمن برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دیگر زمینه های دندانپزشکی می‌توانید به سایت چلاوا مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: