کشیدن دندان و هر آنچه باید درباره آن بدانید
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا  اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کشیدن دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

کشیدن دندان

زمانی که با هیچکدام از روش های بالا دندان قادر به احیا و ترمیم نباشد ما اقدام به کشیدن دندان می کنیم. موقعیت های زیر همگی می توانند شرایطی باشند که نیازمند کشیده شدن دندان ها هستند.

به عنوان بخشی از درمان ارتودنسی دندان، می توان دندان های سالم را بیرون کشید تا فضا برای حرکت دندان ها و صاف شدن آن ها فراهم شود. زمانی که دهان دچار شلوغی و ازدحام دندان است نیاز به کشیدن دندان (مخصوصا دندان عقل) احساس می شود.

مرحله پیشرفته بیماری لثه (پریودنتیت) می تواند باعث از بین رفتن حمایت استخوانی در اطراف دندان شود. در نتیجه دندان لق می شود و احتمال اینکه بی‌افتد بیشتر می شود. زمانی که بیماری حیات دندان را با مشکل مواجه کرده باشد باید آن را بیرون بکشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه ارتودنسی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

در بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ، ممکن است نیاز به کشیدن دندان های آلوده که دچار عفونت شده اند باشد. این کار مانع از بدتر شدن شرایط پزشکی و بیماری ها حین درمان میشود. برای مثال افرادی که قصد پیوند عضو یا شیمی درمانی دارند ممکن است نیاز به کشیدن دندان داشته باشند.

گاهی اوقات ممکن است بیمار هزینه ترمیم دندان را نداشته باشد و برای مثال نتواند دندان خود را روکش کند، در چنین مواقعی ترجیح بیمار کشیده شدن دندان و جایگزین کردن آن با روش های کم هزینه تر مانند دندان مصنوعی است.

قبل از شروع فرآیند، بسته به موقعیت دندان و پیچیدگی های کشیدن دندان، دندانپزشک محل دندان مورد نظر را بیحس می کند. برای اینکار ممکن است از بی حس کننده های موضعی مانند لیدوکایین یا آرتیسین استفاده شود. با این حال اگر بیمار بسیار مضطرب باشد  احتمالا بیهوش خواهد شد.

زخم ناشی از استخراج  دندان معمولاً طی یک هفته بسته شده و بهبود میابد. 24 ساعت اول بعد از کشیدن دندان بسیار مهم است و هرچه به توصیه های دندانپزشک بیشتر توجه کنید، روند بهبودی بهتر طی خواهد شد. طی این مدت زمان برای به حداقل رسیدن خطر عفونت و خونریزی باید اقدامات زیر را انجام دهید.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه کشیدن دندان در اختیار شما عزیزان و همراهان همیشگی قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: