چاقی و تامی بیماری های مرتبط با آن
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه چاقی و تمامی بیماری های مرتبط با آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

البته افرادی که چاق هستند همه ی این مشکلات را ندارند. اما اگر یکی از اعضای خانواده ی شما سابقه ی این بیماری ها را داشته باشند احتمال مبتلا شدن شما بیشتر می شود.

این خیلی مهم است که چربی های اضافه در کدام قسمت از بدن شما جمع شده باشد. اگر این چربی ها بیشتر در اطراف معده باشد (یعنی چاقی شما به شکل سیب باشد)، ریسک آن بالاتر از این است که چربی های در ران و باسن جمع شده باشد (چاقی شما به شکل گلابی باشد).

در این مقاله چند مورد از بیماری های مرتبط با چاقی را بیان کرده و به طور مختصر در مورد آنها توضیح می دهیم.

وزن اضافه می تواند باعث افزایش فشار خون و افزایش کلسترول شود که هر دو مورد ریسک ابتلا به بیماری های قبلی و سکته را بالا می برند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه عمل اسلیو بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

اما خوشبختانه با کاهش وزن می توان احتمال گسترش بیماری های قلبی و سکته را کاهش داد. ثابت شده است که از دست دادن ۵%-۱۰% از وزن شما می تواند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

یکی از بیماری های رایج برای افراد چاق، بیماری کیسه ی صفرا و سنگ کیسه ی صفرا است.

همه چیز را درممورد خطرات عمل لاغری بدانید.

از قضا، کاهش وزن، به خصوص کاهش وزن در مدت کم یا کاهش وزن زیاد، می تواند احتمال ابتلا به این بیماری را بیشتر کند. کسانی که بیشتر از ۱ پوند ( هر پوند ۴۵۳ گرم است) در هفته وزن کم نمی کنند کمتر احتمال دارد که به این بیماری مبتلا شوند.

استئوآرتریت یک بیماری مفصلی است که اغلب بر روی زانو، مفصل ران و پشت تاثیر می گذارد. وزن اضافه فشار زیادی بر این مفاصل وارد می کند و غضروف هایی (بافتی که مفاصل را می پوشاند) که به طور طبیعی از آنها محافظت می کنند را ساییده کرده و از بین می برد.

کاهش وزن فشار وارده بر روی زانو، مفصل ران و پشت را کم می کند و علائم استئوآرتریت را بهبود می دهد.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه چاقی و بیماری های مرتبط با آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

 





:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: