بریس ارتودنسی چیست و چه کاربردی دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب سعی شد تا اطلاعات بسیار خوبی را در مورد بریس ارتودنسی در اختیار شما عزیزان و همراهان همیشگی قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بریس ارتودنسی

بسیاری از افراد کلا به اشتباه به بریس ارتودنسی، سیم ارتودنسی میگویند. البته این اشتباه تنها از جانب کسانی رخ میدهد که تاکنون هیچ درمان ارتودنسی رویشان صورت نگرفته و حتی یک بار هم یک متخصص ارتودنسی را از نزدیک ندیده اند. اما کسانی که تحت درمان بوده اند کاملا با این دستگاه ها آشنا هستند.

بریس دندان یک سیم نیست، حتی بعضی ها به اشتباه میگویند براکت، این هم یک اشتباه است و سیم و براکت از اجزای یک بریس هستند نه خود آن. به طور کلی هر بریس از تعداد مختلفی اجزای دیگر تشکیل شده و مجموع آن اجزا با هم یک واحد بریس را تشکیل میدهند که درنهایت به صاف کردن دندان های شما کمک میکنند. در ادامه با اجزای اصلی و مختلف بریس آشنا خواهید شد.

همه چیز را درمورد محدودیت سنی ارتودنسی بدانید.

اگر به دهان شخصی که بریس دارد نگاه کنید اولین چیزی که می بینید قطعات کوچک مربع یا مستطیلی هستند که به وسط و جلوی دندان ها وصل شده است. به این قطعه براکت دندان گفته میشود. این قطعه با کمک یک سیمان مخصوص به سطح جلویی دندان ها متصل میشود و از جنس های مختلفی ساخته میشود. براکت ها معمولا یا از فلز هستند یا از جنس سرامیک. اگر براکت شما فلزی باشد شما  ارتودنسی ثابت و مرئی دارید و اگر سرامیکی باشد شما ارتودنسی نامرئی و ثابت دارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب متخصص ارتودنسی در کرج بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

به این الاستیک ها اُ-رینگ یا O-RING نیز گفته میشود. اورینگ ارتودنسی در رنگ های مختلفی ساخته میشوند و هرجا صحبت از ارتودنسی رنگی شد بدانید منظورمان رنگ این الاستیک ها است. حتی زمانی که صحبت از رنگ بریس ارتودنسی شد باز هم منظورمان این کش های رنگی است. بیمار میتواند به دلخواه خود از میان رنگ های زیاد زیباترین رنگ ارتودنسی را تهیه کرده و استفاده کند.

به سیم ارتودنسی سیم قوس دار هم میگویند و جنس آن از فلز است. این سیم نسبتا بلند و نازک اما مستحکم است و براکت هایی که به دندان های شما متصل میشوند را به هم متصل میکند.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بریس ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.orthoblog.ir/

 





:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: