ارتودنسی داخلی و یا همان ارتودنسی لینگوال
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی لینگوال و یا همان ارتودنسی داخلی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما دوستان و همراهان همیشگی قرار دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی نامرئی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

ارتودنسی لینگوال

در این نوع ارتودنسی بریس یا براکت برخلاف نوع رایج بیرونی، در قسمت داخلی یا پشت دندان قرار می‌گیرد. به براکت‌های این ارتودنسی نیز براکت داخلی گفته می‌شود. به طور کلی ارتودنسی داخلی و خارجی در بسیاری از جهات شبیه هم هستند و تفاوت چندانی جز در موقعیت قرار گیری با هم ندارند.

بریس‌های ارتودنسی لینگوال در پشت دندان قرار می‌گیرد و به نوعی مخفی است. یعنی فرد اگر به خوبی دقت نکند، نمی‌تواند بریس‌ها را مشاهده کند. اما در مدل ساده، بریس در روی دندان قرار گرفته و به خوبی پیداست. یعنی هر فردی می‌تواند مشاهده کند که شما از ارتودنسی ساده بهره گرفته اید.

باید بیان داشت که ارتودنسی لینگوال در زمینه درمانی هیچ تفاوتی با نوع ساده نداشته و هر دو مدل یک روش هستند. همانطور که گفته شد، دو مورد تنها در موقعیت جایگاهی متفاوت می‌باشند.

این نوع ارتودنسی را می‌توان به بزرگسالانی پیشنهاد کرد که نمی‌خواهند ارتودنسی آنها آشکار باشد. البته برای کودکان هم می  تواند استفاده شود،اما بیشتر بزرگسالان تمایل دارند این نوع ارتودنسی را به کار گیرند؛ زیرا گزینه کاربردی بوده و از آشکار شدن بریس جلوگیری می‌کند.

مدت زمان ارتودنسی لینگوال به شدت ناهنجاری، سن و برخی موارد دیگر افراد بستگی دارد. بنابراین به طور جدی و دقیق نمیتوان این مدت زمان را تخمین زد. به طور کلی بین 18 تا 36 ماه زمان خواهد برد تا با ارتودنسی لینگوال بتوانید مشکل ناهنجاری دندانی خود را برطرف سازید.

برای تعیین هزینه باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشت. بنابراین نمی‌توان قیمت دقیقی مشخص کرد و بیان داشت هزینه درمان ارتودنسی لینگوال چقدر خواهد بود و باید چه میزان هزینه برای آن در نظر گرفت.

درمورد درمان فاصله بین دندان ها با ارتودنسی بیشتر بدانید.

سخن پایانی

امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی داخلی و یا همان ارتودنسی لینگوال را در اختیار شما دوستان و همراهان عزیز قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. در ضمن میتوانید به سایت اورتوبلاگ مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.‌‎





:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: