جراحی لاغری؛ آری یا خیر؟!
نوشته شده توسط : رعنا

شیوع چاقی بالاترین میزانی است که تاکنون داشته است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) بیان می کند که بیش از یک سوم بزرگسالان آمریکایی تحت تأثیر این بیماری قرار دارند. و با افزایش چاقی، تعداد روش های جراحی کاهش وزن نیز افزایش می یابد. اما این روش ها چقدر ایمن هستند و آیا مزایای آن بیشتر از خطرات آن است؟

شکی نیست که چاقی عامل اصلی تعدادی از بیماری های جدی و بالقوه تهدید کننده زندگی است.

این وضعیت می تواند منجر به دیابت نوع 2، بیماری قلبی، سکته مغزی شود و همچنین با برخی از سرطان ها از جمله سرطان سینه و سرطان روده بزرگ مرتبط است. یک مطالعه اخیر که توسط Medical News Today گزارش شده است حتی ارتباط بین چاقی و سرطان پانکراس را نشان می دهد.

درمورد لاغری شکم و پهلو نیز بیشتر بدانید.

علاوه بر این، این وضعیت می‌تواند به شدت به کیفیت زندگی افراد آسیب برساند، او را بی‌حرکت می‌گذارد و اغلب باعث ایجاد افسردگی می‌شود.

بر اساس این عوامل، درک اینکه چرا افراد دارای اضافه وزن بیش از حد به مداخلات کاهش وزن مختلف برای مبارزه با چاقی خود نگاه می کنند، دشوار نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مزایای جراحی لاغری اینجا کلیک کنید.

و جراحی کاهش وزن که به عنوان جراحی چاقی نیز شناخته می شود، در حال حاضر یکی از رایج ترین مداخلاتی است که افراد چاق به آن روی می آورند.

طبق گزارش انجمن جراحی متابولیک و چاقی آمریکا (ASMBS)، تعداد اعمال جراحی کاهش وزن انجام شده در ایالات متحده از 13000 در سال 1998 به بیش از 200000 در سال 2008 افزایش یافته است.

جراحی چاقی به مجموعه‌ای از روش‌های کاهش وزن اطلاق می‌شود که افراد چاق می‌توانند به منظور کاهش مصرف غذا و در نتیجه باعث کاهش وزن شوند.

اگر شاخص توده بدنی (BMI) بیش از 30 باشد، فردی دارای چاقی طبقه بندی می شود.

سه روش اصلی جراحی چاقی وجود دارد که به طور گسترده استفاده می شود. اینها بای پس معده، باندینگ معده و اسلیو گاسترکتومی هستند.

طبق ASMBS، بای پس معده رایج ترین روش چاقی در سراسر جهان است. این روش شامل مسیریابی مجدد سیستم گوارش از معده به منظور تقویت سیری و سرکوب گرسنگی است.

روش باند معده شامل قرار دادن یک نوار بادی در اطراف قسمت بالایی معده است. این یک کیسه شکم کوچکتر ایجاد می کند، به این معنی که خوردن کمتر باعث می شود فرد احساس سیری کند و گرسنگی خود را برطرف کند.

با گاسترکتومی اسلیو، حدود 80 درصد معده برداشته می شود تا کیسه معده کوچکتری ایجاد شود. این باعث کاهش مقدار غذایی که می توان مصرف کرد.

همه چیز را در مورد جراحی لاغری بدانید.

زمان نقاهت از این روش ها در بیماران مختلف متفاوت است. اما ممکن است ماه ها طول بکشد تا یک بیمار پس از جراحی به فعالیت های عادی روزانه خود ادامه دهد و بسیاری باید از رژیم غذایی مایع پیروی کنند و غذاهای معمولی را به آرامی معرفی کنند. این موضوع این سوال را ایجاد می کند - چرا جراحی چاقی به نظر می رسد گزینه ارجح نسبت به سایر مداخلات کاهش وزن باشد؟

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/

 





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: