ارتباط چاقی با آسم
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتباط بین چاقی با آسم را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ارتباط چاقی با آسم

چاقی یک نوع بیماری است که طی آن، چربی بدن در تمامی اندام ها و اعضا بیش از حد معمول تجمع می کند. و این یعنی دیواره ی رگ ها و مجاری تنفسی نیز ضخیم تر و راه عبور سیالات از آن ها باریک و تنگ می شود. دیگر باقی ماجرا پیداست؛ وقتی راه عبور هوا باریک باشد، اکسیژن کافی به اعضای بدن نرسیده و فرد دچار تنگی نفس می شود. چنانچه بیمار اضافه وزن خود را نادیده بگیرد و روال افزایش وزن ادامه پیدا کند، بیماری آسم گریبان گیر فرد خواهد شد.

ژنتیک، تغییر در عملکرد مجاری هوا و تغییر در عادت غذایی و فعالیت فیزیکی همگی می توانند نقش مهمی را در افزایش خطر ابتلا به آسم در کودکان ایفا کنند. افزایش مصرف فست فودها و کاهش تحرک در میان کودکان نسل فعلی منجر به چاقی و ضخیم شدن دیواره ی عروق و مجاری بدن می شود. تحقیقات به تازگی دریافته اند خوردن غذاهایی که ارزش غذایی پایینی دارند و از لحاظ مواد مغذی فقیر هستند، باعث التهاب مجاری هوا و بروز آسم می شود. چاقی دوران کودکی در بسیاری از موارد در آینده منجر به آسم و تنگی و نفس می گردد.

از طرفی دیگر، حدود ۵۰ درصد از کودکانی که به آسم مبتلا هستند، در دوران های بعدی زندگی خود (به خصوص نوجوانی) اضافه وزن پیدا می کنند. در مقایسه با کودکانی که نه چاق هستند و نه بیماری آسم دارند، حدود نیمی از کودکان مبتلا به آسم که وزن عادی دارند، در آینده اضافه وزن مفرط پیدا می کنند.

دلیل این مسئله را می توان در همان تنگ شدن مجاری هوا پیدا کرد. زمانی که بدن اکسیژن کافی دریافت نکند، متابولیسم و سوخت و ساز نیز به طور کامل انجام نمی شود. و وقتی سوخت و ساز در بدن ناقص باشد، مسلما فرد به مرور زمان اضافه وزن پیدا خواهد کرد.

همچنین در مورد عمل لاغری بدون عوارض بیشتر بدانید.

کاهش وزن به طور کلی یک قدم بزرگ به سوی سلامتی هر فرد چاق است. اما برای بیماران آسمی، کاهش وزن مانند یک معجزه عمل می کند. بر اساس تحقیقات و آزمایشات انجام شده، اقدام به کاهش وزن در بیمارن آسمی باعث بهبود علائم آسم در آن ها می شود.

کاهش وزن همواره به عنوان یکی از اساسی ترین گزینه های درمان آسم برای بیماران چاق در نظر گرفته می شود. اگرچه موارد دیگری مثل ترک سیگار و جلوگیری از تحریک آلرژی نیز باید مراعات شوند، اما کاهش اضافه وزن مفرط در درمان آسم یک فاکتور کلیدی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه جراحی اسلیو بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتباط بین چاقی و آسم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از استفاده کرده باشید.ن اسنآن اس

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

 

 





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: