همه چیز درمورد ارتودنسی ژنژیوکتومی را بدانید
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی ژنژیوکتومی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

ارتودنسی ژنژیوکتومی

در حالت طبیعی 1 تا 2 میلی متر از بافت لثه در زمان لبخند زدن مشاهده می شود؛ ولی در مواردی که لبخند لثه ای نام دارند، حدود 7 میلی متر از لثه دیده می شود. این ناهنجاری در بیمار باعث بروز مشکلات روحی و جسمی می شود. با وجود لبخند لثه ای فرد در زمان غذا خوردن و مسواک زدن ممکن است به بافت هایی از لثه که به دندان چسبیده است آسیب برساند و باعث خونریزی و التهاب لثه شود. مخصوصا در مواردی که بیمار ارتودنسی انجام داده و دندان ها دارای بریس باشند، مسواک زدن بسیار دشوار خواهد بود و اکثرا خونریزی در پی خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شایعات نادرست در مورد ارتودنسی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

به منظور درمان و اصلاح لبخند لثه ای در ابتدا باید علت به وجود آمدن این مشکل شناخته شود و سپس متخصص ارتودنسی با توجه به دلیل ایجاد لبخند لثه ای و شدت ناهنجاری روش درمانی مناسب را انتخاب خواهد کرد. یکی از روش های درمان لبخند لثه ای ژنژیوکتومی است که در ادامه توضیح داده می شود.

در مواردی که علت ناهنجاری لبخند لثه ای مشکلات فک و دندان است، می توان این مسئله را با انجام ارتودنسی درمان کرد. متخصص ارتودنسی روی دندان ها بریس قرار خواهد داد که با اعمال فشار بر دندان ها باعث حرکت دندان و لثه به سمت بالا می شود؛ در این صورت استخوان فک بالا هم تغییر مکان دهد. پس با این درمان وضعیت دندان ها تغییر کرده و باعث می شود که بافت لثه ها کمتر دیده شوند.

جراحی ژنژیوکتومی بایستی قبل از این که بیماری لثه شدید شود و به استخوان و بافت اطراف آن آسیب بزند انجام شود. در این عمل بافت اضافه لثه را با چاقو یا لیزر یا فرکانس رادیویی حذف می کنند.

همه چیز را در زمینه لمینت دندان بدانید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات کامل و جامعی را در زمینه ارتودنسی ژنژیوکتومی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما دوستان و همراهان همیشگی بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. درضمن اگر می‌خواهید در این زمینه و سایر زمینه های دندانپزشکی اطلاعات بیشتری به دست بیاورید به شما پیشنهاد می‌کنیم به سایت اورتوبلاگ مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: