همه چیز درباره رژیم کتوژنیک
نوشته شده توسط : رعنا

در این مطلب امروز قصد داریم تا همه چیز را در زمینه رژیم کتوژنیک به شما دوستان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در رابطه با این موضوع بدانید.

رژیم کتوژنیک

در این رژیم مصرف کربوهیدرات به شدت کم می‌شود و میزان مصرف چربی‌ها بالا می‌رود. در حالت عادی سوخت اصلی برای تأمین کالری مورد نیاز بدن کربوهیدرات است اما در این رژیم از خبری کربوهیدرات نیست و باید به سراغ چربی‌های رفت به این  تغییر حالت کتوزیس گفته می‌شود.

حتما تا به حال شنیده اید که از مصرف چربی به خاطر کالری بالایی که دارد اجتناب کنید، اما بررسی ها نشان داده اند که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم های کم چرب، تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد. در این برنامه تاکید بر مصرف روغن و چربی‌های سالم است تا بتوان برای کاهش وزن چربی سوزی کرد.

این برنامه برای افرادی که به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارندمثل وزشکاران مناسب است چون اجازه مصرف کربوهیدرات تا 20 درصد قبل و بعد از ورزش را دارند.

کسانی که فعالیت شدیدی دارند باید پروتئین دریافتی شان افزایش یابد و نسبت چربی 65 درصد، پروتئین 30 درصد، 5 درصد کربوهیدرات است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لاغری موضعی با دستگاه بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

هر رژیم لاغری ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد. در این رژیم چون سوخت اصلی مغز و سیستم عصبی گلوکز است، با کاهش مصرف کربوهیدرات، کارایی سیستم عصبی به‌طور قابل توجه‌ای کاهش می‌یابد و بی‌حوصلگی، بی‌تمرکزی و پرخاشگری را به دنبال دارد.عوارض احتمالی دیگر عبارتند از:

این برنامه غذایی برای کسانی که اضافه وزن دارند و افرادی به بیماری دیابت مبتلا هستند و همچنین برای افرادی که نیاز به سوخت ساز بدن دارند مناسب است و باید به مدت طولانی به این رژیم پای بند باشند تا نتیجه مؤثری به دست بیاورند.

درمورد درمان دیابت نوع دو با کمک رژیم لاغری بیشتر بدانید.

در این رژیم وعده‌های اصلی و میان وعده‌های را باید براساس چربی‌های مثل آووکادو، کره، روغن‌های سالم، ماهی‌های چرب و گوشت و … برنامه ریزی کرد و سبزیجات غیر نشاسته‌ای مثل: هویج، اسفناج و میوه‌های کم کربوهیدرات باید مصرف کرد.

رژیمی که باید از یک دوره برنامه‌ی کتوژنیک پیروی کرد و یک دوره به صورت آزاد در مصرف چربی و پروتئین و کربوهیدرات تعادل برقرار کرد.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم  تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه رژیم کتوژنیک در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دیگر زمینه های لاغری به سایت جراحی لاغری مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: