تمیز کردن و براق کردن طلا و جواهر
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه تمیز و براق کردن طلا و جواهرات را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم و اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما دوستان و همراهان همیشگی قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تمیز کردن طلا و جواهر

طلا با گذشت زمان در کنار محصولاتی مانند عطر، مواد بهداشتی و همچنین عرق بدن، درخشش خود را از دست می‌دهد. استفاده‌ی مداوم از قطعات طلا هم باعث کدر شدن و سایش آنها می‌شود. بنابراین لازم است حتما هر چند وقت یک بار تمیز شود تا دوباره درخشش خود را به دست بیاورد.

یعنی در واقع سیاه شدن و کدر شدن مصنوعات طلا به خاطر این نیست که طلای آنها اصل نیست، بلکه به خاطر وجود مقدار زیادی فلزات دیگر غیر از طلا در آنهاست. هر چه عیار طلایی که می‌خرید بالاتر باشد، امکان سیاه شدن آن کمتر خواهد بود. اگر فلز مس به کار رفته در ساخت طلا، کیفیت پایینی داشته باشد یا درصد مس بیشتر از نقره باشد، احتمال اینکه طلا سیاه شود زیاد است. این امر در فصل‌های گرم سال بیشتر مشاهده می‌شود. چون بدن انسان عرق می‌کند و نمک موجود در آن با مس موجود در طلا واکنش نشان می‌دهد و رد سیاه یا سبز از خود بر جا می‌گذارد.

درمورد تفاوت بین نیم ست طلا و سرویس طلا بیشتر بدانید.

اگر برایتان مقدور است که مواد زیر را تهیه کنید، می‌توانید از روش مؤثر و باتجربه‌ی زیر برای برق انداختن طلا استفاده کنید. این روش نسبت به دو روش قبلی قوی‌تر است. البته برای استفاده از این روش باید بیشتر مراقب طلاهای خود باشید.

اگر نخواهید از روش‌های خانگی و ارزان استفاده کنید تا برای طلاهای شما مشکلی پیش نیاید و خیالتان از بابت آن‌ها راحت باشد، استفاده از این روش بسیار مؤثر است؛ زیرا این روش اگرچه گران‌ترین روش برای براق کردن طلا است، از بی‌خطرترین و مؤثرترین روش‌ها برای برق انداختن زیورآلات طلای خانم‌ها است.

یکی از راه های تمیز کردن نقره‌جات استفاده از سرکه‌ی سفید است. نصف پیمانه سرکه سفید را با دو قاشق سدیم بی کربنات مخلوط کنید. سپس زیورالات خود را درون آن قراردهید. 2 الی 3 ساعت صبر کنید سپس آن‌ها را زیر آب سرد بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید. از درخشش و زیبایی زیورالات لذت ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طلای سفید بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا همه چیز را در زمینه طلا و جواهر و طریقه تمیز کردن آن را به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.asby.ir/





:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: