پوسیدگی دندان و همه چیز درمورد آن که نمی‌دانید
نوشته شده توسط : رعنا

ما امرور در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه پوسیدگی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را بدانید.

پوسیدگی دندان

اگر چه گام هایی برای جلوگیری از به وجود آمدن حفره در مینای دندان شما وجود دارد و اگر فرایند پیشگیری از پوسیدگی  دندان را در خانه متوقف کرده اید و اگر فکر می کنید حفره دارید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که قرار ملاقات با دندانپزشک خود را برای درمان تعیین کنید. در مراحل اولیه، ممکن است دچار پوسیدگی جزئی دندانی شوید. اما، همانطور که موسسه ملی تحقیقات دندانپزشکی خاطرنشان می کند، هنگامی که مینای دندان کاملا تضعیف و نابود می شود، تنها دندانپزشک می تواند آسیب های ناشی از کرم خوردگی را ترمیم کند. بنابراین در اولین قدم به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. اگر  کودک دارید و با پوسیدگی دندان مواجه است  او را به یک متخصص دندانپزشکی کودکان نشان دهید و اگر باردار هستید به مطب یک متخصص دندانپزشک بارداری مراجعه کنید تا مشکلات  پوسیدگی و کرم خوردگی  دندان شما را مدیریت کند.

اگر چه فقط یک دندانپزشک می تواند یک حفره دندانی را تشخیص دهد، شما ممکن است با نگاهی به دندان هایتان در آینه ببینید که نشانه های اولیه کرم خوردگی یا پوسیدگی دندان را تجربه کنید. یک نقطه سفید در دندان معمولا نشانه ای است که مینای دندان ضعیف است و احتمال دارد که باعث از بین رفتن دندان شما شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی شیشه ای بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

در این مرحله شما می توانید دندان را دوباره تقویت و ترمیم کنید  و پوسیدگی را متوقف کنید. انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می کند با استفاده از بافت های ضد باکتری یا خمیر دندان که حاوی فلوراید و کلسیم هستند برای ترمیم دندان استفاده کنید. بنابراین مهمترین کاری که در خانه میتوان برای درمان  انجام داد تنها رعایت نکات بهداشت دهان و دندان است. یعنی مسواک زدن، پرهیز از مصرف غذاهای مضر و قندی و …

درمورد ارتودنسی فوری بیشتر بدانید.

هنگامی که حفره در واقع توسعه یافته است، تنها راه واقعا موثر برای درمان حفره، دندانپزشک شما است. چگونه یک دندانپزشک کرم خوردگی را درست می کند ، بستگی دارد تا چه حد در آن قرار دارد. اگر پوسیدگی مینای دندان حفره ای در دندان ایجاد کرده است، اما هنوز به اعصاب دندان نرسیده است، دندانپزشک شما احتمالا یک پرایمر را برای دندان ایجاد می کند. پس از تخلیه حفره، سوراخ دندان پر می شود و جلوگیری از تجمع بیشتر رخ می دهد.

کلام آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه پوسیدگی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

 





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: