ارتودنسی ژله ای و همه چیز درمورد آن
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی ژله ای دراختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این نوع درمان ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی ژله ای

ارتودنسی ژله‌ای یکی از انواع ارتودنسی متحرک است که جنس مواد سازنده آن از ترموپلاستیک با گرید پزشکی است و به صورت بسیار شفاف و نامرئی و به صورت اختصاصی برای هر بیمار با توجه به وضعیت و شدت ناهنجاری طراحی و ساخته شده است.

ارتودنسی ژله‌ای راهکار مناسبی برای داشتن دندان‌ های مرتب و زیباست ؛ به عبارت دیگر، نوعی ارتودنسی است که قابلیت دید دستگاه‌های ارتودنسی را به حداقل می‌رساند. این روش در بین افرادی که اهمیت زیادی به زیبایی لبخند و چهره خود می‌دهند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

همانطور که می دانیم روش‌های زیادی برای کمتر دیده شدن دستگاه‌های ارتودنسی وجود دارد. ارتودنسی ژله‌ای یکی از تکنیک‌های درمانی برای این منظور است. با استفاده از ارتودنسی نامرئی که به آن ارتودنسی ژله‌ای هم گفته می‌شود، می‌توان ناهنجاری‌های دندان را برطرف کرد. در اغلب روش‌های درمان ارتودنسی از به راکت و سیم استفاده می‌شود؛ اما در ارتودنسی ژله‌ای چنین نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی کامل بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

ابتدا از دندان و فک بیمار قالب‌گیری به عمل خواهد آمد. سپس این قالب‌ها، به لابراتوار یا آزمایشگاه ارسال خواهد شد تا پس از گذشتن دو تا سه هفته، پلاک ارتودنسی ژله‌ای ساخته و آماده شود. پس از آماده شدن پلاک‌های ارتودنسی، دندانپزشک آن را بر روی دندان‌های بیمار قرار می‌دهد و وضعیت قرارگیری آن را چک می‌کند. پس از این که پلاک‌های ارتودنسی به خوبی روی دندان‌ها قرار گرفت، بیمار باید پلاک ارتودنسی ژله‌ای را به مدت ۲۰ ساعت در شبانه روز بر روی دندان‌های خود قرار دهد و فقط برای شست و شوی پلاک و مسواک زدن دندان‌ها پس از هر وعده غذایی از دهان خارج شود. این پلاک‌ها، به مرور زمان دندان‌ها را تحت فشار قرار خواهد داد که باعث حرکت دندان‌ها و استخوان فک به سمت حالت طبیعی خود شده و به اصلاح و درمان ناهنجاری دهان و دندان منجر خواهد شد.

درمورد هزینه ارتودنسی ژله ای همه چیز را بدانید.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی ژله ای در اختیار شما دوستان و همراهان همیشگی قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دیگر زمینه های دندانپزشکی به سایت بست دنتیست مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: