جراحی لثه، همه چیز را بدانید
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه جراحی لثه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

جراحی لثه

اگر به‌صورت روزانه نخ دندان بکشید و دو بار در روز مسواک بزنید، باکتری های داخل دهانتان از بین می روند و به این بیماری مبتلا نمی شوید. اگر مدام دهانتان را شستشو دهید، سطح دندان ها تمیز می شوند و جرم و باکتری های موجود روی دندان و خط لثه از بین می روند. لازم به ذکر است که این آماس لثه مرحله اولیه بیماری لثه است و اگر زود آن را درمان نکنید، به بیماری پیرادندانی (نوع شدیدی از بیماری لثه) تبدیل می شود.

درمورد یک متخصص ترمیم و زیبایی دندان بیشتر بدانید.

پس اگر مرتب به شستشوی دهان رسیدگی نکنید و مسواک نزنید، التهاب لثه شدیدتر و بافت لثه متورم تر می شود. در این مرحله ممکن است دچار خونریزی شوید، دندان و بافت لثه از همدیگر کمی فاصله می گیرند و بین آن ها ناحیه‌ای به نام شیار لثه ایجاد می شود. در این لحظه می گوییم دچار بیماری لثوی شده‌اید.

وقتی باکتری های موجود در جرم تکثیر می شوند و تا زیر خط لثه ادامه پیدا می کنند، شیار لثه به وجود می‌آید. در این زمان، روش های جرم‌گیری در خانه دیگر جوابگو نیستند زیرا میکروب به زیر خط لثه رفته؛ جایی که مسواک و نخ دندان به آن دسترسی ندارند. اگر در این شرایط به پزشک یا بهداشت‌کار دندان مراجعه نکنید، این میکروب ها آنقدر زیاد می شوند که به داخل شیار لثه راه پیدا می کنند. باکتری های جرم داخل شیار موادی از خودشان تولید می کنند که باعث می شود بافت سفت کنار لثه فرو بریزد و شیار عمیق تری ایجاد شود. پیشروی بیماری لثوی به این شکل، عفونت را وارد ریشه های دندان می کند و به آن قسمت هم آسیب می زند. درنتیجه، دندان شل می شود، درد می گیرد و بیمار باید عمل جراحی لثه انجام بدهد.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بلیچینگ دندان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

ممکن است قبل از این مرحله، لازم باشد بیمار مراحل درمانی ابتدایی را طی کند و عمل جرم‌گیری و پوشش ریشه انجام دهد. در این فرایند، بهداشت‌کار برای اینکه بتواند جرم ها، رسوب ها و موادغذایی را از زیر خط لثه بیرون بیاورد، از دستگاهی تمیزکننده استفاده می کنند و با ابزاری دستی میکروب های روی سطح ریشه را بر می دارد تا میکروب ها از بین بروند. بسته به اینکه بیمار چقدر جرم روی دندان هایش داشته باشد، عمل جرم‌گیری و پوشش ریشه ممکن است بین دو تا چهار جلسه طول بکشد. سپس پزشک فرایند شستشوی دهان را برای بیمار توضیح می دهد تا از آن به بعد بیشتر مراقب دندان هایش باشد.

کلام آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه جراحی لثه در اختیار شما عزیزان و همراهان همیشگی قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و سایر روش های دندانپزشکی می‌توانید به سایت چلاوا مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: