نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا در مورد یکی از اصلی ترین ناهنجاری های دهان و دندان، اپن بایت دندان که درمان آن ارتودنسی است بیشتر صحبت کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

اپن بایت

مکیدن انگشت شست پا یا پستونک: برخی از کودکان با مکیدن بیش از حد انگشتان خود، مداد، پستونک و هر ماده سخت دیگری، تراز طبیعی و هماهنگی بین دندان های قدامی خود را بر هم می‌زنند.

اختلال مفصل تمپورومندیبولار (TMD یا TMJ): اختلالات TMJ باعث درد مزمن فک می شود. تحرکات زبان و فشار آوردن به دندان ها در این اختلال می‌تواند دلیل دیگری برای شکل گیری و باز شدن بایت شود.

مشکل اسکلتی: مشکلات اسکلتی اغلب منشا ژنتیکی دارند. در این وضعیت از ابتدا فک ها به شکل درست و هماهنگی با هم رشد نمی‌کنند درنتیجه مشکلات متعددی برای دهان و دندان ایجاد میشود. یکی از مشکلات ایجاد شده ناشی از اختلال اسکملتی فک میتواند اپن‌بایت باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل ارتودنسی ثابت بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

اگر متوجه شدید فرزند شما اپن‌ بایت دارد او را به نزد یک دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی ببرید. در وهله اول دندانپزشکان با صحبت کردن مستقیم با کودکان آن ها را ترغیب به تغییر عادت و رفتار میکنند. چنانچه کودکان به توصیه های دندانپزشک عمل کردند و مکیدن انگشت و یا وسایل دیگر را ترک کردند، مشکل آن ها به مرور زمان حل خواهد شد.

درمورد ارتودنسی دندان پوسیده بیشتر بدانید.

چنانچه دندان های دائمی کودکان در آمده باشد ولی به طور کامل توسعه نیافته باشند، باز هم میتوان با مدیریت شرایط و تغییر عادات و رفتار کودک، مشکل او را حل کرد.

برای افرادی که دندان های دائمی آن ها کاملاً رشد کرده است، اغلب ترکیبی از بریس و اصلاح رفتار پیشنهاد می شود. در موارد شدید ممکن است عمل جراحی فک به منظور جابجایی فک فوقانی همراه با کام دهان صورت بگیرد. در این روش از پیچ و اسکرو استفاده میشود.

اپن بایت در هر سنی قابل درمان است. اما باید به این نکته توجه کرد که بهترین سن درمان زمانی است که هنوز به طور کامل دندان های دائمی رشد پیدا نکرده اند. زیرا با درد و هزینه کمتری می‌توان به درمان این مشکل پرداخت.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اپن بایت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/





:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: