ارتودنسی سرامیکی را بیشتر بشناسید
نوشته شده توسط : رعنا

براکت‌های سرامیکی شبیه براکت‌های فلزی هستند، اما از براکت‌های شفاف یا همرنگ دندان استفاده می‌کنند تا براکت‌ها و سیم‌های نقره‌ای خاکستری یا فلزی.

بسیاری از مردم بریس‌های سرامیکی را انتخاب می‌کنند زیرا نسبت به بریس‌های فلزی روی دندان‌های شما کمتر دیده می‌شوند. این می تواند یک مزیت بزرگ باشد اگر شما بریس ها را در نظر می گیرید و نمی خواهید در مورد پوشیدن آنها احساس خودآگاهی داشته باشید.

ارتودنسی سرامیکی را بیشتر بشناسید.

اما بریس های سرامیکی دارای معایبی نیز هستند.

در ادامه بخوانید تا بیاموزید که چگونه بریس‌های سرامیکی از نظر اثربخشی، هزینه و نحوه پوشیدن آنها در برابر بریس‌های فلزی قرار می‌گیرند.

مزایا و معایب بریس های سرامیکی

در اینجا یک تفکیک سریع از مزایا و معایب بریس های سرامیکی، به ویژه در مقایسه با بریس های فلزی سنتی وجود دارد.

طرفداران

همه چیز را درمورد ارتودنسی قبل از جراحی فک بدانید.

آنها کمتر از بریس های فلزی قابل مشاهده هستند. مواد سرامیکی استفاده شده در این بریس ها می تواند شفاف یا همرنگ دندان باشد.

آنها سریعتر از ترازهای شفاف (Invisalign) دندانها را حرکت می دهند. براکت های سرامیکی حدود 18 تا 36 ماه طول می کشد تا دندان های شما را صاف کنند. روش‌های رایج تراز شفاف، مانند اینویزیلاین، ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد، حتی اگر دندان‌های شما به اصلاح زیادی نیاز نداشته باشند. همچنین، روش های تراز شفاف برای موارد شدید ناهماهنگی یا مال اکلوژن (گزیدگی کج) کارایی ندارند.

شما می توانید رنگ های خود را انتخاب کنید. بریس های فلزی فقط در یک رنگ وجود دارند: خاکستری (یا نقره ای متالیک براق، در صورت موجود بودن). بریس های سرامیکی تقریباً در هر رنگی که بتوان تصور کرد موجود است.

آنها با آزمایشات تصویربرداری تداخلی ندارند. بریس های فلزی می توانند سیگنال ها را در آزمایش های تصویربرداری مختل کنند. بریس های سرامیکی تداخل سیگنال بسیار کمتری ایجاد می کنند منبع مورد اعتماد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد آناتومی دهان و دندان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

منفی

آنها گران تر از بریس های فلزی هستند. بریس های سرامیکی می توانند حداقل 1000 تا 2000 دلار بیشتر از بریس های فلزی قیمت داشته باشند.

ممکن است باعث حساسیت لثه شوند. براکت های سرامیکی بزرگتر از براکت های فلزی هستند. این می تواند تمیز کردن اطراف براکت ها را سخت تر کند و اگر مسواک شما به مینای دندان و خط لثه نرسد منجر به تورم لثه ها یا عقب نشینی لثه ها می شود.

دوام آنها کمی کمتر از فلز است. بریس های سرامیکی بیش از دو برابر احتمال شکستگی یا شکستگی منبع قابل اعتماد دارند. فرآیند برداشتن چسب (باند شدن) همچنین باعث آسیب به سطح دندان (مینای دندان) می شود.

دندان ها کندتر از فلز حرکت می کنند. از آنجایی که آنها شکننده‌تر هستند، نیاز به تعمیر براکت‌های شکسته یا انجام تنظیمات تدریجی در هر قرار می‌تواند روند صاف کردن را به تاخیر بیندازد.

ممکن است لکه دار شوند. اتصالات الاستیک نگهدارنده سیم به براکت ها می توانند به راحتی لکه بگیرند و تا زمانی که تعویض نشوند لکه دار باقی می مانند.

منبع: https://www.bestdentists.ir/





:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: