رزگلد چیست؟ تاریخچه و شرح مختصر
نوشته شده توسط : رعنا

رزگلد مخلوط یا آلیاژی از طلای زرد خالص ۲۴ عیار، مس و نقره است. طلای زرد خالص 24 عیار پایه ای برای تمام رنگ ها و کیفیت های طلایی است، اما نرم تر از آن است که در حالت خالص برای جواهرات استفاده شود. برای استحکام کافی برای سایش باید آن را با فلزات دیگر مخلوط یا آلیاژ کرد. دستور العمل های آلیاژی مختلف برای رنگ آمیزی و تعیین انواع فلزات ساخته شده در جواهرات از جمله پلاتین، طلای سفید، طلای زرد و رزگلد استفاده می شود.

عمق رنگ در رزگلد به نسبت طلای زرد به مس بستگی دارد. طلای زرد کمتر و محتوای مس بیشتر باعث ایجاد رنگ رز مایل به قرمز می شود. به عنوان مثال رزگلد 14 عیار بیشتر از رنگ رزگلد 18 عیار به دلیل محتوای طلای زرد بالاتر در 18 عیار بیشتر رنگ صورتی است. برای ایجاد رنگ طلای سرخ با شکوه ما که به عنوان طلای رز یا قرمز شناخته می شود، طلای زرد 14 عیار ما آلیاژی از 58.30٪ طلای زرد 24 عیار، 33.5٪ مس و 8.20٪ نقره است. رزگلد 18 عیار ما به رنگ یک رز شامپاین ملایم است که ته رنگ طلایی آن 75% طلای زرد 24 عیار، 22.2% مس و 2.8% نقره است.

همه چیز را در زمینه تفاوت بین طلای دستساز و طلای ماشینی بدانید.

طلای رز اولین بار در اوایل قرن نوزدهم روسیه توسط جواهرساز مشهور کارل فابرژ در تخم مرغ بدنام فابرژ که به طلای روسی معروف بود استفاده شد. رزگلد بعداً در دهه 1920 مجلل و زنانه در ایالات متحده محبوبیت پیدا کرد و در حلقه های نامزدی و جواهرات زیبا استفاده می شد. Cartier در افزایش محبوبیت ایجاد رزگلد دلپذیر، جواهرات ظریف با سنگ های قیمتی و الماس بسیار موثر بود. یک قطعه به طور خاص به تولد دوباره رزگلد در جواهرات کمک کرد، یک نوار ساده از سه رنگ طلایی طلایی که اکنون به عنوان "حلقه ترینیتی" شناخته می شود. ساخته شده توسط کارتیه و به سفارش ژان کوکتو، نویسنده، هنرمند، فیلمساز و نمایشنامه نویس مشهور فرانسوی که به طرز بدنامی حلقه کارتیه را بر روی کت صورتی خود می پوشاند. در طول دهه ها، محبوبیت رزگلد، بیشتر توسط مد و ستاره ها دیکته شده است. امروز رزگلد بار دیگر در بخش استایل مجلات مورد علاقه شما، در دست طراحان ترند و شما عروس های آینده من، جایگاه شایسته خود را به خود اختصاص داده است.

درمورد پایه جواهر بیشتر بدانید.

رزگلد رنگ ظریف و رمانتیک طلایی است که به جواهرات زیبا و رمانتیک و حلقه های نامزدی تبدیل می شود. ما عاشق ایجاد طرح هایی در رزگلد هستیم و مشتاقانه منتظر هستیم تا حلقه نامزدی رزگلد یا جواهراتی عالی را برای شما بسازیم!

منبع: https://www.asby.ir/

 





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: