روش های مراقبت از ارتودنسی سنتی
نوشته شده توسط : رعنا

آنها می گویند که اولین برداشت مهم است، به همین دلیل است که ما به شما به عنوان یک بیمار جدید، معاینه اولیه خود را کاملاً رایگان ارائه می دهیم! در طول مشاوره رایگان خود می توانید در مورد دندان های خود و نگرانی های ارتودنسی خود با ما صحبت کنید و بدون هیچ گونه تعهد مالی هر آنچه را که در مورد مطب ما نیاز دارید بدانید.

مراقبت از ارتودنسی سنتی یکی از موارد بسیار مهمی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

الاستیک ها نوارهای لاستیکی کوچکی هستند که نیروی اضافی به دندان یا دندان ها وارد می کنند، به گونه ای که بریس ها به تنهایی قادر به انجام آن نیستند، به طوری که دندان ها به موقعیت های برنامه ریزی شده خود حرکت می کنند. قلاب های ریز روی براکت های بالا و پایین انتخاب شده به عنوان نقاط اتصال استفاده می شود. بسته به نیاز فرد، پیکربندی کش ها می تواند عمودی یا مورب باشد. بیماران مسئول قرار دادن و برداشتن کش های خود هستند. الاستیک ها باید طبق تجویز ارتودنتیست استفاده شوند. از الاستیک بیشتر از حد تجویز شده استفاده نکنید. انجام این کار باعث وارد شدن نیروی بیش از حد به دندان ها می شود و می تواند مضر باشد. متخصص ارتودنسی شما را در مورد استفاده از الاستیک هایتان راهنمایی می کند.

درمورد ارتودنسی همزمان با عمل بینی، بیشتر بدانید.

نگهدارنده ها همانطور که از نامشان پیداست دندان ها را در موقعیت اصلاح شده نگه می دارند. در ابتدا، چهار روز اول پس از برداشتن بریس‌ها، به‌جز وعده‌های غذایی و مسواک زدن، به‌طور تمام وقت پوشیده می‌شوند. لطفا به استفاده از نگهدارنده های خود به مدت 8 تا 10 ساعت در شب ادامه دهید. آنها را به عنوان لباس خواب برای دندان های خود در نظر بگیرید. تا زمانی که می خواهید دندان های صاف داشته باشید باید به استفاده از نگهدارنده ها ادامه دهید!

درمورد ارتودنسی دندان به صورت قسطی بیشتر بدانید.

هر بار که دندان های خود را مسواک می زنید، باید ریتینر خود را مسواک بزنید، به خصوص قبل از خواب. توصیه می‌کنیم از یک مسواک جداگانه با صابون آنتی‌باکتریال برای تمیز کردن استفاده کنید یا آن را در محلول Retainer Brite آغشته کنید که می‌توانید از مطب ما خریداری کنید. مراقب باشید که نگهدارنده خود را در پاک کننده دندان مصنوعی آغشته کنید، زیرا به مرور زمان باعث می شود که نگهدارنده به رنگ زرد رنگ شود. قبل از قرار دادن آن در دهان، ریتینر خود را کاملا با آب معمولی بشویید. هنگامی که از آن استفاده نمی کنید، همیشه باید نگهدارنده خود را در جعبه نگه دارید.

رعایت بهداشت دهان و دندان هنگام استفاده از بریس بسیار مهم است. حتما برای مسواک زدن با خمیردندان فلورایددار وقت بگذارید و به طور مرتب نخ دندان بکشید. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به جلوگیری از ایجاد پلاک بریس ها و پوسیدگی احتمالی دندان کمک می کند. هنگام استفاده از نخ دندان، مراقب باشید که بین دندان و سیم بریس ها نخ دندان بکشید، اما برای جلوگیری از آسیب رساندن به بریس، ملایم باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دندانپزشکی، بست دنتیست یکی از بهترین مراجع برای این منظور است.





:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: