اوربایت دندان و درمان آن
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب اینجاییم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه اوربایت دندان و روش های درمانی آن را در اختیار شما عزیزان قرا دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید و اطلاعات بسیار خوبی را کسب کنید.

اوربایت

اختلال اوربایت دندان به مشکل فک ها در برخی افراد اشاره دارد. در این افراد فک بالایی معمولا بیشتر از حد معمول جلوتر از فک پایینی است. دندان های فک بالا در این عارضه باعث میشوند که ظاهر شخص کمی غیرمعمولی شود. این عارضه از جمله مال اکلوژن های جدی است که در صورت شدید بودن میتواند مشکلات زیادی برای شخص مبتلا ایجاد کند.

خوشبختانه فناوری و نوآوریهای پزشکی، امروزه برای مبتلایان به اوربیت این امکان را فراهم کرده که در مدت زمانی معقول درمان شوند و ظاهری زیباتر از آنچه دارند به دست بیاورند. کار درمان اوربایت دندان را متخصص ارتودنسی با کمک جراح دهان انجام با بهره مندی از تکنولوژی های جدید انجام میدهند.

اگر اختلال اوربایت شدید نباشد متخصص ارتودنسی میتواند بدون کمک جراح دندان و دهان به راحتی مشکل ایجاد شده را درمان کرده و به اصلاح اوربایت نزدیک شود. این متخصص با کمک ارتودنسی ثابت و بریس های مختلف میتواند عارضه را برطرف کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی شیش ماهه بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

اگر اوربایت شدید دارید که با ازدحام دندان روی فک بالا همراه است، ممکن است متخصص ارتودنتیست یا دندانپزشک درمان اوربایت بدون ارتودنسی شما نیاز به کشیدن دندان ها داشته باشد. کشیدن یکی دو دندان میتواند فضا را برای درمان بهتر و حتی جراحی اوربایت مهیا تر کند.

در واقع، اولین کاری که متخصص ارتودنسی انجام می دهد ، استفاده از بریس برای به حداقل رساندن مشکلات ناصاف بودن دندان های شما است. نکته اینجاست که متخصص ارتودنسی دندان ها را به موقعیت مناسب منتقل می کند تا کل دهان شما را برای جراحی فک آماده کند. ممکن است

درمورد غذا های ارتودنسی بیشتر بدانید.

در حین جراحی ، جراح دهان با برداشتن، تغییر شکل مجدد یا پیوند استخوان به داخل فک ، استخوان های فک فوقانی و تحتانی را به درستی تراز می کند. سپس فک شما توسط پلاک های فلزی، سیم، پیچ و یا پروتزهای مخصوص در محل جدید و ایده آلش فیکس میشود.

عدم درمان اوربایت دندان میتواند مسواک زدن و خلاصه رسیدگی به بهداشت دهان و دندان شما را با مشکل روبرو کند. به دلیل اینکه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن با وجود چنین عارضه ای سخت است، پلاک دندان به راحتی در لابلای دندان ها ایجاد شده و منجر به عفونت و بیماری لثه و در نهایت آسیب به دندان ها میشود. این موضوع به نوبه خود می تواند منجر به بروز مشکلات جدی بهداشت دهان شود. در کنار آن ، ممکن است درد فک، درد دندان و سردرد را نیز تجربه کنید که مستقیما روی اشتها و خورد و خوراک شما هم تاثیر میگذارد.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اوربایت در اختیار شما دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بودهن باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: http://www.karajortho.ir/





:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: