ارتودنسی با عمل بینی
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی همزمان با عمل بینی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی و عمل بینی

ارتودنسی یک روند درمانی دندان پزشکی به منظور اصلاح اختلالات دندانی است. وقتی دندان ها در جای مناسب و به طور صحیح قرار نگرفته باشند فرد در جویدن و گاز گرفتن غذا با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین، باید این اختلالات را هرچه سریعتر از طریق ارتودنسی درمان کند.

همه چیز را درمورد ارتودنسی بی رنگ بدانید.

درمان ارتودنسی از هر نوعی که باشد تأثیر قابل توجهی بر موقعیت لب ها، تعادل بین بینی و لب ها، طرح لبخند فرد و زاویه بین لب و بینی خواهد داشت. یکی از مهمترین گزینه هایی که جراحان زیبایی در عمل زیبایی بینی در نظر می گیرند رابطه بین لب و فرم نهایی بینی است. در نتیجه هر نوع تغییری که در فرم لب ها و زاویه آن با بینی ایجاد شود باعث برهم خوردن فرم نهایی مد نظر بیمار و جراح خواهد شد.

ارتودنسی منجر به جابجایی دندان ها و در برخی موارد فک ها خواهد شد. جابجایی فک و دندان ها تأثیر بسزایی بر نیمرخ و همچنین فرم لب ها دارد. علاوه بر موارد مذکور در حین ارتودنسی، ناخواسته فشارهایی توسط پزشک بر لب و بینی بیمار وارد خواهد آمد. بنابراین بسیاری از جراحان بر این باورند که عمل جراحی زیبایی بینی باید بعد از اتمام ارتودنسی انجام شود.

همچنین درمورد ارتودنسی پیشرفته بیشتر بدانید.

علاوه بر این، انجام ارتودنسی قبل از جراحی زیبایی بینی به نوعی صرفه جویی در هزینه ها است. زیرا، در صورت انجام همزمان عمل بینی و ارتودنسی در نهایت نیاز به عمل رویژن یا ترمیم بینی خواهید داشت. این عمل هزینه ای تقریباً برابر با جراحی زیبایی بینی دارد.

فک و بینی ارتباط بسیار زیادی با یکدیگر دارند به صورتیکه اگر فک رشد کافی نداشته باشد، ظاهر بینی و صورت دچار تغییر شده و اگر بینی مشکلاتی داشته باشد، بر روی فک نیز تأثیر خواهد گذاشت. یکی از رایج ترین مشکلات که به طور معمول در سنین رشد ایجاد می شود انحراف و گرفتگی بینی است. این موضوع به مرور زمان باعث تغییر شکل فک های بالا و پایین شده و زمینه ساز نامرتبی دندان ها خواهد شد.

افرادی که فک بالای آن ها جلو است نیاز به جراحی فک دارند. جلو بودن فک بالا نسبت به فک پایین اوربایت نام داشته و نیازمند جراحی ارتوگناتیک است. اگر این مشکل را دارید، ابتدا باید جراحی فک را انجام داده و سپس اقدام به جراحی زیبایی بینی کنید. بنابراین نمی توانید ارتودنسی همزمان با جراحی بینی داشته باشید.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار تمام کسانی قرار دهیم که همزمان هم قصد عمل بینی خود را دارند و هم قصد ارتودنسی دهان و دندان خود را. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت خوب دندانپزشکی ارتوبلاگ مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: