گفتنی ها و همه چیز درمورد دندانپزشکی بارداری
نوشته شده توسط : رعنا

دوران بارداری به شدت دوره پر دغدغه ای است و در این زمان اختلالات هورمونی به اوج خود می‌رسند. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه دندانپزشکی در دوران بارداری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دندانپزشکی بارداری

تا دری به تخته‌ای می‌خورد، سری درد می‌گیرد و یا پایی گز و گز می‌کند، نگرانی‌ها شروع می‌شود:« نکند این، جان باردار را به خطر بیندازد، بر سر بچه چه می‌آید، آیا این بیماری به کودک هم سرایت می‌کند یا نه؟» و هزار و یک فکر و نگرانی که خیلی هم بی‌راه نیستند! به همین خاطر هم هست که پیشنهاد می‌کنند این‌جور وقت‌ها حتمن با یک پزشک راجع به خفیف‌ترین دردها در حول و حوش دهان و دندان صحبت کنید.

در دوران بارداری هورمون‌های بدن شروع به تغییر و بالا و پایین شدن می‌‌کنند. یکی از مهم‌ترین نقاطی که در کشمکش هورمون‌ها و جریان خون تحت تاثیر قرار می‌گیرد، دندان‌ها و لثه‌ها هستند: نرم‌تر، آسیب‌پذیرتر و متورم می‌شوند! همین خطر عفونت دهان و دندان را بالا می‌برد و شما و کودک پا به راه‌تان را به دردسر می‌اندازد.

همه چیز را درمورد فلوراید در دندانپزشکی کودکان بدانید.

از سویی دیگر ممکن است علت درد دندان پوسیدگی دندان و یا خرابی دندان‌های عصب باشد. بدیهی است که تحمل دردهای شدید برای چند ماه و یا چند هفته شدنی نیست. در نتیجه باید چاره‌ای برایش پیدا کرد.  پس اگر دردی در ناحیه دندان احساس می‌کنید و یا مطمئن هستید که به عفونت دچار شده‌اید، می‌بایست در اولین فرصت به دندان‌پزشک مراجعه کنید و به دندانپزشکی بارداری رضایت بدهید.

در صورتی که پس از مشورت با پزشک مطمئن شدید که دندان درد شما خبر از خطری جدی نمی‌دهد، می‌توانید درمان خانگی را در پیش بگیرید. بر سر درمان خانگی همیشه اختلاف است! عده‌ای به کل از آن فرار می‌کنند و عده‌ای دیگر راهی جز آن نمی‌شناسند. فرق هم ندارد که مشکل چیست! هر چه هست یا فقط و فقط به دست پزشک حل می‌شود و یا فقط و فقط به دست داروها و ابتکارات خانگی!

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تفاوت ونیر کامپوزیت و لمینت بر روی  لینک مشخص شده کلیک کنید.

فرض بگیرید در ماه‌های اول بارداری درد دندان کلافه‌تان کرده است، آن‌قدر که طاقت‌تان را سر رسانده و تحملش حتی برای یک دقیقه دیگر هم غیرممکن است. از طرفی درمان خانگی هم تسکینش نمی‌دهد. تا صبح نیز راه درازی مانده. باید جوری علاجش کنید. می‌روید به اولین کلینیک دندانپزشکی بارداری. پرستار و پزشک هیچ‌یک در نگاه اول متوجه بارداری شما نمی‌شوند و مشتی آمپول و دوا و دارو برایتان می‌نویسند، بلکه دردتان آرام بگیرد. آیا این داروها برای شما مناسب‌اند؟ آیا جان جنینی را که در رحم دارید به خطر نمی‌اندازند؟!

سخن پایانی

امروز در این مطلب سعی شد تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه دندانپزشکی بارداری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. سایت دندانپزشکی چلاوا یکی از بهترین سایت ها در زمینه اطلاعات دندانپزشکی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.





:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: