جامع ترین راهنما برای خرید طلا و جواهر
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه خرید و طلا و جواهر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما دوستان بگوییم تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

خرید طلا و جواهر

حقیقت این است كه هر طلافروشی با صدور فاكتور برای محصول طلا، طلای خریداری شده را تضمین كرده و در قبال اصلی یا تقلبی بودن، آن مسئول است. یك طلا فروش در این زمینه چنین اظهار نظر می‌كند: تشخیص اصل یا تقلبی بودن در اكثر موارد توسط خریداران امكان‌پذیر نیست. اما ما در مقابل فاكتوری كه به شما ارائه می‌كنیم، مسئولیت داریم و باید به اتحادیه طلا و جواهر پاسخگو باشیم.

طلا فروش دیگری در این زمینه می‌گوید: فاكتوری كه به شما ارائه می‌شود، معتبر است. با این حال در صورت هرگونه مشكل، طلا فروش صادر كننده فاكتور در صورت شكایت شما و تأیید اصل نبودن جنس طلا باید پاسخگو باشد.

درمورد خرید دستبند طلا برای آقایان بیشتر بدانید.

كوروش گوهربین- رئیس اتحادیه و طلا و جواهر- در این زمینه معتقد است: معمولاَ طلاهای همه واحدهای طلافروشی هر 2 ماه یك‌بار توسط بازرسان اتحادیه طلا و جواهر كنترل و نمونه‌برداری می‌شود تا طلای تقلبی ساخته نشود. علاوه بر آن در فاكتور فروش قید می‌شود كه عیار طلا 18 است و مارك سازنده طلا نیز مشخص است كه نشان‌دهنده هویت فروشنده آن است.

وی در زمینه تمهیداتی در زمینه بالا بردن ضریب اطمینان ملاك تشخیص خریداران می‌افزاید: با مؤسسه استاندارد هماهنگ شده تا در آینده‌ای نزدیك علاوه بر انگ 750 كه درون محصول حك می‌شود، انگی استاندارد (كدی از طریق مؤسسه استاندارد) نیز به خود تولیدكنندگان داده شود كه این انگ نیز علاوه بر انگ 750، درون محصول حك شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید گوشواره طلا اینجا کلیک کنید.

به گفته‌ی متخصصان راه دقیق و کاملی برای تشخیص دست دوم بودن طلایی که استفاده‌ی کمی از آن شده و سپس فروخته شده است وجود ندارد، اما به طور کلی برای تشخیص دست دوم بودن طلا بهترین راه بررسی دقیق ظاهر طلا و به‌خصوص قفل و بند طلاست. این قسمت‌ها معمولا برخورد بیشتری دارند و در طلاهای دست دوم براقیت کمتری نسبت به طلای نو دارند. حتی در بعضی موارد خش‌هایی نیز روی آن‌ها به چشم می‌خورد.

البته به گفته كوروش گوهربین این مورد كه فرد بعد از یك یا چند روز برای فروش جنس طلای خریداری شده خود مراجعه كند، خیلی به‌ندرت پیش می‌آید و موردی استثناست.

اما در این صورت طلافروش درصدی جزئی بابت آب كردن طلا از فرد می‌گیرد و این كار قانونی است. البته طلا فروش حق ندارد طلای نویی را كه به قیمت طلای كهنه می‌خرد، دوباره به فرد دیگر بفروشد و این عمل خلاف قانون است.





:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: