دانستنی های متخصص ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

متخصص ارتودنسی کسی است که با دانش خود در زمینه ارتودنسی دندان می‌تواند ناهنجاری های فک و دهان و دندان را به روش های مختلف درمان کند. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه متخصص ارتودنسی و ویژگی های آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

متخصص ارتودنسی کیست؟

یک متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک باید آموزش های پایه ای یکسانی را گذارنده باشند . هر دو باید مدرک دکترا از دانشگاه گرفته باشند. بعد از تحصیلات اولیه ، دندان پزشک عمومی می تواند تمرینات دندانپزشکی را شروع کند در این مرحله، برای تخصص پیدا کردن در ارتودنسی،دندان پزشک باید یک دوره سه ساله تمام وقت در زمینه ارتودنسی را سپری کند. بنابراین تحصیلات پایه ای برای دندان پزشک و متخصص ارتودنسی هر دو نیازمند آموزش گسترده قبل از تمرین می باشد. یک دندان پزشک باید  6 سال آموزش عالی را سپری کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی خانگی اینجا کلیک کنید.

این فرآیند یک لبخند سالم و مشخص را بدون نیاز به براکت خلق می کند . دندان پزشکی زیبایی یک انتخاب مهم برای بزرگسالانی است که نمی خواهند دردسر ارتودنسی سنتی را تحمل کنند . یکی دیگر از انتخاب های متخصص ارتودنسی   “ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین” می باشد. اینویزیلاین یک نوع ارتودنسی متحرک است که از قالب های روشنی استفاده می کند که سفارشی برای دهان شما ساخته می شود. آنها دندان های شما را تراز کرده و لبخند زیباتری به وجود می آورد برخلاف براکت های سنتی،نگهدارنده های اینویزیلاین تقریبا نامرئی هستند. این نوع نگهدارنده ها برای اشخاصی که نمی خواهند براکت یا سیم روی دندانشان باشد ایده آل می باشد.

درمورد محدودیت سنی ارتودنسی دندان بیشتر بدانید.

در حالی که یک متخصص ارتودنسی می بایست 9 الی 10 سال به منظور  گرفتن تخصص سپری کند. قطعا جاهایی بین دندانپزشک و متخصص ارتودنسی همپوشانی وجود دارد. به بیان دیگر : همه متخصصان ارتودنسی دندان پزشکان صلاحیت دار هستند. اما همه ی دندان پزشکان متخصص ارتودنسی نیستند. متخصصان ارتودنسی معمولا در هماهنگی دندان و فک تخصص دارند. در حالی که دندان پزشکان می توانند از طریق جرم گیری، عکس برداری و جراحی به بیمار برای رسیدن به لبخندی تمیزتر و سالم تر کمک کنند. به طور معمول ،کار تشخیص ، درمان و مدیریت کردن سلامت کلی دهان شما مانند کارهای معمول دندان پزشکی ،معاینه ، جرم گیری و عکس برداری از دندان به عهده ی دندان پزشک می باشد. دندان پزشک ها همچنین کار کشیدن دندان و اصلاح مشکلات دندان مانند پر کردن سوراخ و ساختن مدل برای دندان مصنوعی را نیز انجام می دهند.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در مورد متخصص ارتودنسی دندان و ویژگی های آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم . همه چیز را درمورد آن به شما بگوییم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و زمینه های مرتبط می‎‌توانید به سایت اورتوبلاگ مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کنید.





:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: