ارتودنسی دندان های اضافه
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه ارتودنسی دندان اضافی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را بدانید.

ارتودنسی دندان اضافه

هر شخص معمولا بیست دندان شیری دارد و با رشد و رسیدن به سن بلوغ سی و دو دندان دائمی جای آن ها را می گیرند؛ اما برخی از افراد یک یا چند دندان اضافی در فک خود دارند که این دندان ها هایپردونتیا هستند. ارتودنسی دندان اضافه باعث رفع تاثیر منفی بر توانایی های غذا خوردن و تکلم می شود.

این دندان ها در جلو و یا پشت دندان شیری یا دندان دائمی رشد می کنند. اگر دندان های اضافه جلوی درآمدن دندان های دائمی کودک را بگیرند دندانپزشک باید آن دندان اضافه را خارج کند و ایجاد ظاهری نا مناسب در دندان های جلویی از مشکلات دندان های اضافه است. تا انتهای مقاله با مجله ارتودنسی کرج ارتو همراه باشید.

مزیودنت معمول ترین دندان های اضافه است که بین دو دندان پیشین بالا رشد می کند. حال اگر دندان مزیودنت شبیه به دندان معمولی باشد پس به آن دندان یومورف یا همان دندان هم شکل گفته می شود؛ اما اگر دندان مزیودنت شکل و اندازه مختلفی با دندان های پیشین بالا داشته باشد پس به آن دندان دیسمورف یا همان دندان غیر هم شکل گفته می شود.‌

درمورد ارتودنسی زیبایی بیشتر بدانید.

دندان های اضافه پارامولار در کنار دندان های آسیا و خارج از ردیف رشد می کنند و باعث ایجاد مشکلات دهان می شوند.‌

دندان اضافه ساپلیمنتال مکمل و شبیه به دندان معمولی است که در میان ردیف دندان ها رشد می کند؛ و تنها راه ممکن تشخیص دندان اضافه ساپلیمنتال اندازه کوچک آن است.

بهترین روش برای درمان دندان های اضافه کشیدن آن ها است؛ و برای کشیدن دندان اضافه حتما دندان باید لق باشد. دندان های اضافه را می توان بعد از رشد دندان های دائمی با مراجعه به دندانپزشک آن را بکشید. با کشیدن دندان های اضافه کودکان جای خالی باقی مانده میتواند باعث کج شد دیگر دندان ها بشود بنابر این دندانپزشک با ارتودنسی دندان ها را صاف و مرتب می کند.‌

عملکرد درمانی مزیودنت در مراقبت از دندان ها و مدیریت استخوان فک می باشد. یکی از نگرانی های دندانپزشکان فرایند جراحی است؛ چون در فرایند جراحی امکان ایجاد صدمه به دندان های جلویی در حال رشد وجود دارد و بیرون زدن دندان های اضافه به کودک کمک می کند تا دندان های دائمی در جای مناسب بیرون بیاییند. دندانپزشک بعد از تشکیل کامل ریشه های دندان های جلویی، وسطی و مجاور فرایند کشیدن دندان های اضافه را شروع می کند و پس از کشیدن دندان های اضافه مزیودنت ممکن است دندان های جلویی چند ماه یا چند سال طول بکشد تا بیرون بیاییند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی دندان ثابت بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان اضافه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت خوب کرج ارتو مراجعه کنید و همه چیز را در این زمینه بدانید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: