ارتودنسی برای دندان ها
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی برای دندان ها، چقدر در این زمینه اطلاعات دارید و چه چیز هایی را می‌دانید؟ ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در رابطه با این موضوع بدانید.

ارتودنسی چیست؟

همان طور که بیان شد، ارتودنسی برای هم ترازی دندان‌ها و فک‌ها انجام می‌شود. اگر دندان‌ها و فک هم تراز نباشند شما برای جویدن، گاز گرفتن و مسواک زدن  با مشکل رو به رو می‌شوید.

زمانی که شما درمان ترتودنسی انجام می‌دهید، می‌توانید زیبایی لبخندتان را بدست آورده و دندان‌های ردیف و یکدستی داشته باشید. زمانی که دندان‌های با فاصله داشته باشید  این زیبایی لبخند ار شما گرفته می شود و همچنین برای جویدن هم بسیار آزار خواهید دید. همچنین این مشکل باعث می شود، خرده غذا‌ها بین دندان‌های شما باقی بماند.

همه چیز را در مورد ارتودنسی دندان کودکان بدانید.

این روز‌ها زیبایی یکی از بحث‌هایی است که در جامعه وجود دارد. زیبایی صورت و ظاهر هم از مواردی که بسیار پر بحث است. همان طور که می‌دانید، زیبایی لبخند یکی از مواردی است که بسیار بر زیبایی ظاهر و صورت شما تأثیرگذار است.

همان طور که گفته شد ارتودنسی یکی از شاخه‌های دندانپزشکی است. این شاخه از دندان پزشکی  متمرکز بر ناهنجاری‌های مربوط به غیر ردیف بودن دندان‌ها و اجزای ناحیه فک و سر است.

در اوایل پیدایش این شاخه در دندان پزشکی، بیشتر نوجوان‌ها از این روش استفاده می‌کردند. در حالی که در حال حاضر حدود 30 درصد از افرادی که از این روش استفاده می‌کنند بزرگسالان هستند.

درمان ارتودنسی روشی است که در آن  دندان‌ها را هم ردیف کرده و مشکلات فک و صورت را بر طرف می‌کند. دندان‌های شما ممکن است نزدیک به هم یا روی هم رفته باشد و یا با فاصله از هم باشند. در هر صورت شما به سختی می‌توانید دندان‌های خود را تمیز کنید و احتمال پوسیدگی دندان‌هایتان بسیار بالا می رود.

همچنین احتمال این که شما دچار بیماری‌های لثه و فک بشوید بسیار بالا خواهد بود. به علاوه، شما زیبایی لبخند خود را هم از دست خواهید داد؛ اما با درمان ارتودنسی می‌توانید از تمام این موارد جلوگیری کنید.

در بین روش‌های پیگیری و خدمات زیبایی، ارتودنسی  یکی از مهم و پر اهمیت‌ترین آن‌ها است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی ثابت دندان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

مراحل انجام ارتودنسی دندان

مراحل ارتودنسی به این صورت است که شما ابتدا نیاز به گرفتن مشاوره از متخصص ارتودنسی خواهید بود. سپس از دندان‌های خود قالب می‌گیرید و عکس برداری از دندان‌ها برای ارتودنسی خواهید داشت.

بعد از عکس برداری، روش درمان شما مشخص می‌شود و براکت‌ها در دهان شما قرار داده می‌شود.

در آخر، برنامه ریزی مراجعه شما توسط پزشکتان انجام می‌شود و با توجه به روش درمانتان، ادامه مسیر و طول درمان مشخص می‌شود.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.bestdentists.ir/





:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: