همه چیز درمورد ارتودنسی های دندانی
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب سعی شده تا اطلاعات کامل و بسیار مناسبی را در زمینه ارتودنسی های دندانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا همه چیز را در رابطه با این موضوع بدانید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را بدانید.

ارتودنسی

ارتودنسی یکی از تخصص ­های دندان پزشکی است که برای مرتب کردن و هماهنگ کردن فک­ها انجام می­شود. انجام ارتودنسی علاوه بر این که جنبه­ی ظاهری دارد، باعث عملکرد بهتر دهان و دندان­ها و حفظ سلامتی فرد می­شود.

ممکن است که این سوال برای افراد پیش بیاید که زمان مناسب برای انجام ارتودنسی در چه سنی است؟ باید بگوییم که زمان مناسب برای ارتودنسی بستگی به نوع مشکلی دارد که فرد با آن مواجه هست و در افراد متفاوت متغیر است.

به عنوان مثال کسانی که فک بالای آن­ها دچار مشکل است و در واقع جلوتر از حد طبیعی قرار دارد، بهترین سن برای رفع این مشکل زمانی است که هنوز به بلوغ نرسیده­اند یعنی زمان مناسب برای دخترها نه سالگی و برای پسرها یازده سالگی است. شایان ذکر است که در مشکلاتی که فقط مربوط دندان است یعنی نیاز به جراحی ندارد هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد و فرد در هر سنی می­تواند برای حل مشکل خود اقدام کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی رنگی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

یکی دیگر از معضلاتی که معمولا افراد با آن رو به رو هسستند داشتن ظاهر بولداگ است. این مشکل زمانی پیش می­آید که دندان­های ردیف پایین خیلی جلوتر از دندان­های فوقانی قرار می­گیرند و ردیف بالا بیش از حد عقب هستند. افرادی که با این مشکل دسته و پنجه نرم می­کنند، علاوه بر داشتن ظاهری نامناسب در جویدن غذا هم دچار مشکلاتی می­شوند که این مسلما در سلامتی آن­ها تأثیر منفی می­گذارد.

یکی از دیگر از معضلات فک و دندان­ها شلوغی دندان­ها است که در اثر قرار گرفتن دندان­های بیش از حد در یک ردیف به وجود می­آید.

همه چیز را در زمینه ارتودنسی طبیعی بدانید.

یکی از مشکلاتی که معمولا با ارتودنسی رفع می­شود، معضل هم پوشانی زیاد عمودی دندان­های فوقانی بر روی دندان­های پایینی است. این مشکل مسلما باعث می­شود که لبخند فرد ظاهری نامناسب داشته باشد که با انجام ارتودنسی می­توان به راحتی آن را بر طرف کرد.

یکی از معایت ارتودنسی که معمولا هم در اتودنسی ثابت بیشتر به چشم می­خورد،  مدت طولانی طول درمان است که معمولا بیمار در این مدت دچار دردهایی نیز می­شود و برای رفع این دردها می­تواند بنابر توصیه­ی پزشک خود از مسکن­های نیز استفاده کند.

افراد در حین طول درمان حتما باید به بهداشت دهان و دندان خود اهیمت بدهند و در غیر این صورت رنگ دندان­ها تغییر می­کند و تأثیر پلاکت­ها بر روی دندان‌ها باقی می­ماند که اصلا برای بیمار خوشایند نخواهد بود که در اینصورت نیاز به سفید کردن یا همان بلیچینگ دندان واجب می شود.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در ارتباط با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.tehranortho.ir/

 





:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: