ارتودنسی سریع دندان و ناگفته های آن را بدانید
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی سریع دندان یکی از روش های جدید ارتودنسی است که سال ها توسط متخصصین ارتودنسی اجرایی می‌شود. امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی سریع دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در ارتباط با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تسریع درمان ارتودنسی

شکی نیست که همه متخصصان ارتودنسی دوست دارند سرعت درمان ارتودنسی را تسریع کنند، زیرا زمان کوتاه‌تر درمان به‌وضوح به نفع بیماران و ارتودنسی است. هیچ روش ارتودنسی مانند استفاده از بریس یا نگهدارنده در کمتر از چند ماه قابل اتمام نیست، اما طی پنج سال گذشته چندین روش برای سرعت بخشیدن به درمان مانند کورتیکوتومی و ارتعاش ایجادشده است که توسط برخی از ارتودنسی استفاده می‌شود. همچنین روش دیگری به نام ارتودنسی فوری وجود دارد که لبخند شمارا حداکثر در طی یک تا 3 جلسه زیبا و براق می‌کند اما این روش دندان‌های کج یا هر نوع انسداد شما را ترمیم نمی‌کند. این فقط یک روش زیبایی است و برای برخی از بیماران که نمی‌توانند از بریس یا سایر اعمال ارتودنسی قابل‌مشاهده یا طولانی‌مدت یا مانند بازیگران جراحی دندان استفاده کنند، استفاده می‌شود.

همه چیز را در رابطه با ارتودنسی پیشگیرانه بدانید.

ارتودنسی سریع دندان

ارتودنسی فوری به گروهی از روش‌ها گفته می‌شود که از روکش‌های چینی و تاج‌های دندانی برای از بین بردن شکاف‌ها، اصلاح همپوشانی‌ها و بهبود ظاهر زیبایی لبخند شما استفاده می‌شود. هنگامی‌که بیمار گزینه سریع‌تری را با توانایی تقویت رنگ و شکل دندان بخواهد، جایگزین ارتودنسی سنتی می‌شود.

معایب ارتودنسی سریع دندان

ارتودنسی سریع به فرایندهای جزئی جراحی نیاز دارد که معمولا توسط پریود نتی است (متخصص لثه)، حدود یک هفته پس از قرارگیری بریس ها روی دندان‌ها، انجام می‌شود.

این فرایند جراحی جزئی و سرپایی که تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، در استخوان‌ها و لثه‌هایی که دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند تغییر ایجاد می‌کند که اجازه می‌دهد دندان‌ها سریع‌تر به محل درست خود هدایت شوند. جراحی عموم همان‌قدر درد و ناراحتی به وجود می‌آورد که پاک‌سازی دندان‌ها ناراحت‌کننده است. بااین‌حال، کاملا عادی است که برخی بیماران با ارتودنسی سریع درد خفیفی را تجربه کنند که علت آن‌هم حرکت دندان‌ها سریع‌تر از زمانی است که از بریس های سنتی استفاده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی فلزی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

ونیر پرسلینی

ونیرهای پرسلینی لایه‌های نازک ساخته‌شده از سرامیک مخصوص دندان هستند. این لایه‌های نازک درست روی قسمت‌های جلویی دندان قرار می‌گیرد و ظاهر بسیار زیبایی را در این فرآیند ایجاد می‌کنند. متخصص از آن‌ها برای رفع انواع مختلف مشکلات زیبایی دندان و نتایج عالی اصلاح طرح لبخند استفاده می‌کند.

در طی این روش برای قرار دادن ونیر پرسلینی، مقدار کمی از ساختار دندان باید برداشته شود تا ونیر بتواند با آن تطبیق داده شود. پس از آماده شدن، مدلی از شکل دندان گرفته می‌شود تا ونیر پرسلینی نهایی بتواند به‌صورت سفارشی برای دندان ساخته شود. دندان‌پزشک شما قبل از چسباندن آن، باید از اندازه مناسب ونیر پرسلینی اطمینان حاصل کند.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در زمینه ارتودنسی سریع دندان به شما بگوییم. اگر قصد دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید به سایت ارتو بلاگ مراجعه کنید. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آ« استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: