تمام مراحل انجام ارتودنسی دندان ها را بشناسید
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان و هزینه های آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در رابطه با این موضوع بدانید.

ارتودنسی دندان

همان طور که بیان شد، ارتودنسی برای هم ترازی دندان‌ها و فک‌ها انجام می‌شود. اگر دندان‌ها و فک هم تراز نباشند شما برای جویدن، گاز گرفتن و مسواک زدن  با مشکل رو به رو می‌شوید.

این روز‌ها زیبایی یکی از بحث‌هایی است که در جامعه وجود دارد. زیبایی صورت و ظاهر هم از مواردی که بسیار پر بحث است. همان طور که می‌دانید، زیبایی لبخند یکی از مواردی است که بسیار بر زیبایی ظاهر و صورت شما تأثیرگذار است.

این روش درمانی اولاً، روشی است که بر زیبایی شما تأثیر بسزایی می گذارد و ثانیاً، روشی است برای پیشگیری از درد‌ها و مشکلاتی ممکن است در آینده توسط دندان های شما ایجاد شود.

همچنین درمورد ارتودنسی ژله ای بیشتر بدانید.

مراحل انجام ارتودنسی

مراحل ارتودنسی به این صورت است که شما ابتدا نیاز به گرفتن مشاوره از متخصص ارتودنسی خواهید بود. سپس از دندان‌های خود قالب می‌گیرید و عکس برداری از دندان‌ها برای ارتودنسی خواهید داشت.

در اوایل پیدایش این شاخه در دندان پزشکی، بیشتر نوجوان‌ها از این روش استفاده می‌کردند. در حالی که در حال حاضر حدود 30 درصد از افرادی که از این روش استفاده می‌کنند بزرگسالان هستند.

درمان ارتودنسی روشی است که در آن  دندان‌ها را هم ردیف کرده و مشکلات فک و صورت را بر طرف می‌کند. دندان‌های شما ممکن است نزدیک به هم یا روی هم رفته باشد و یا با فاصله از هم باشند. در هر صورت شما به سختی می‌توانید دندان‌های خود را تمیز کنید و احتمال پوسیدگی دندان‌هایتان بسیار بالا می رود.

شما نمی‌توانید تشخیص دهید که آیا نیاز به ارتودنسی دارید یا خیر؛ بلکه این پزشک است که با توجه به تخصص و دانشی که طی سالیان زیاد به دست آورده است صلاحیت این کار را دارد.

همچنین در باره ارتودنسی همراه با جراحی فک بیشتر بدانید.

متخصص ارتودنسی

ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی، دندانپزشکی است که با گذراندن شش سال دوره دندان پزشکی عمومی و تجربه چند سال درمان بالینی بیماران، در یکی از دانشگاه‌ها پذیرفته شده. یک دوره سه ساله را پشت سر گذاشته و در آخر یک پایان نامه درباره ارتودنسی را ارائه کرده و از آن دفاع می‌کند.

این متخصص‌ها پس از دریافت مدرک خود، باید در نشست‌ها و جلسه‌هایی تحت عنوان بازآموزی حرفه ای شرکت کنند و دانش روز را فرا بگیرند.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتدنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه عوامل تاثیر گذار در تعیین هزینه ارتودنسی دندان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. در ضمن اگر قصد دراید تا در این زمینه و دیگر مباحث دندانپزشکی اطلاعات بیشتری را کسب کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به سایت بست دنتیست مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: