چگونه جراحی اسلیو معده صورت می گیرد؟
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی اسلیو معده یک روش لاغری است که در آن 75 تا 80 درصد از معده خارج می شود. درحال حاضر این روش رایج ‌ترین روش لاغری در ملل صنعتی همچون ایالات متحده و در سراسر جهان است. جراحی اسلیو معده تغییرات عمیقی را در زندگی به ارمغان می‌آورد و به طور کلی کیفیت زندگی را بهبود می بخشد. این نوید وجود دارد که کاهش وزن بیش از حد در حدود 60 تا 70 درصد طی یک سال پس از جراحی برای متقاضی اتفاق بیفتد. همچنین بهبود شرایط مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع دوم، فشار خون بالا، آپنه خواب، بیماری کبد چرب، درد مفاصل و چربی خون بالا، کاهش میل به خوردن و کاهش احساس گرسنگی پس از جراحی اسلیو معده دور از انتظار نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا از نقطه نظر مهم‌ترین سرفصل‌ها به بررسی جراحی اسلیو معده بپردازیم. آنچه در ادامه می‌خوانیم.

مراحل انجام عمل اسلیو معده عبارتند از:

گام اول

برش های کوچکی در دیواره شکم برای وارد کردن تروکارهای کوچک ایجاد می شود. قطر برش ها معمولا 15 میلی متر است.

گام دوم

لوله Bougie به معده وارد می شود و به عنوان یک معیار برای اندازه گیری معده جدید عمل می کند.

گام سوم

در آغاز از 4-6 سانتی متر (1.5-2.5 اینچ) بالاتر از دریچه پیلور (دریچه بین معده و روده کوچک)، از منگنه جهت برش معده به دو قسمت استفاده می شود. در ابتدا، منگنه کمی از لوله مخصوص فاصله دارد تا از ایجاد تنگی جلوگیری شود.

گام چهارم

برش نهایی برای تقسیم معده انجام می شود. پس از اولین برش، منگنه بسیار نزدیک به لوله Bougie است و یک معده جدید به شکل موز کوچک می سازد.

گام پنجم

معده به طور کامل به دو قسمت تقسیم می شود. قسمت بزرگتر که حدود 80-75 درصد حجم اصلی معده را دارد، برداشته می شود. هنگامی که این قسمت از معده برداشته شد، می توان آن را از طریق محل برش بسیار کوچک 15 میلی متری خارج کرد





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: