درمان ارتودنسی قبل از جراحی فک
نوشته شده توسط : رعنا

امروز می‌خواهیم درمورد ارتودنسی قبل از جراحی فک با شما صحبت کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار جامع و خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان قبل از جراحی فک را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم.

ارتودنسی دندان قبل از جراحی فک

افرادی که به طور بالقوه می توانند از جراحی ارتوگناتیک بهره مند شوند، شامل افرادی هستند که به صورت نادرست قرار گرفته اند. جراحی ارتوگناتیک همچنین در بیماران مبتلا به ارتوپدی دندان مصنوعی برای راهنمایی رشد، درمان انتخابی است یا در مواردی که تغییر شکل آن چنان شدید است که ارتودنسی به تنهایی برای اصلاح آن کافی نیست.

دستیابی به نتایج موفقیت آمیز درمانی در این بیماران نیاز به اجرای یک طرح درمانی موثر دارد. باید در نظر گرفت که برنامه ریزی درمانی یکی از مهمترین مراحل است؛ زیرا به محض شروع درمان به سختی امکان تغییر و یا تعلیق آن وجود دارد. در این مرحله، بیمار باید تأیید شود و هیچ گونه پتانسیلی برای رشد ندارد. اگر بیمار هنوز در حال رشد است باید سالانه معاینه شود تا رشد کامل شود.

متخصص ارتودنسی و جراح فک باید در مورد روش درمان تصمیم مشترک بگیرند. یکی از جنبه های مورد بررسی این است که آیا عمل جراحی در فک پایین، فک بالا یا هر دو مورد نیاز است و اینکه آیا فک باید در یک قطعه باقی بماند یا اینکه قطعه قطعه شود.

شلوغی دندان، فاصله گذاری، عدم تغییر جهت و چرخش دندان ها باید قبل از جراحی ارتوگناتیک اصلاح شود. نکته اصلی این است که دندان ها در موقعیت و زاویه مناسب قرار بگیرند. در این مرحله از درمان، ممکن است برای از بین بردن ازدحام متوسط ​​تا شدید و ایجاد فضای مورد نیاز برای تراز دندان، به کشیدن دندان نیاز باشد. کشیدن دندان همچنین می تواند به جبران خسارت دندان کمک کند. باید توجه داشت كه اگر فضای فك اجازه ترازبندی مطلوب دندان را می دهد، باید از کشیدن دندان خودداری شود. شیب incisor، شلوغی، نوع مال اکلوژن و روش جراحی از جمله عوامل تعیین کننده در تصمیم گیری برای دندان کشیدن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی جدید اینجا کلیک کنید.

آمادگی ارتودنسی برای جراحی فقط با اصلاح ارتودنسی متفاوت است. دستیابی به زیبایی بهینه صورت نیاز به همکاری یکپارچه متخصصین ارتودنسی و جراحان فک و صورت دارد. ارتودنسی روتین قبل از عمل شامل ترازبندی دندانها، جبران دندانهای ثنایایی و هماهنگی قوس به منظور به دست آوردن حداکثر تداخل بین استخوانی در هنگام تراز شدن فکها با جراحی است. به طور خلاصه، اهداف درمان پیش جراحی جبران دندان های ثنایای پایین و بالا، تراز كردن هر دو قوس و از بین بردن شلوغی است.

بیشترین اختلافات شدید فک اسکلتی تا حدی جبران می شود. این پدیده های طبیعی به نام “جبران دندان – آلوئولار” سیستمی است که سعی در برقراری رابطه بین مرجعی دارد. غرامت می تواند ماهیت دندانی یا اسکلتی داشته باشد. جبران دندان می تواند به صورت عمودی، عرضی و / یا به زودی باشد.

درمورد ارتودنسی زیبایی بیشتر بدانید.

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا هر آنچه لازم است تا در زمینه ارتودنسی دندان قبل از جراحی فک لازم است را بدانید. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان و همراهان همیشگی بلاگ ما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: http://www.karajortho.ir/

 





:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: