ارتودنسی ژله ای و همه چیز درمورد آن
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی ژله ای در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما دوستان بگوییم.

ارتودنسی ژله ای

در این نوع ارتودنسی از پلاک‌های بی رنگ و شفاف استفاده می‌شود. ارتودنسی ژله‌ای از جمله ارتودنسی‌های مناسب برای کودکان بشمار می‌آید. چون ناهنجاری دندان‌های کودکان پیچیده نیست، اگر به موقع به متخصص مراجعه شود، به‌راحتی قابل رفع خواهند بود. این روش همچنین برای بزرگسالانی که تمایل ندارند سیم‌ها و براکت روی دندان آنها مشاهده شود بسیار مناسب است.

برخی از مشکلات و ناهنجاری‌های پیچیده بایت یا نامرتبی دندان‌ها را نمی‌توان با استفاده از ارتودنسی ژله‌ای درمان کرد. درمان اختلالات پیچیده عموماً به‌وسیله ارتودنسی فلزی (به راکت و سیم فلزی) انجام می‌شود. با اینکه ارتودنسی فلزی به زیبایی ارتودنسی نامرئی نیست اما سرعت درمان به‌وسیله آن‌ها بیشتر است. انتخاب بهترین روش درمان و همچنین روش‌های جایگزین توسط متخصص ارتودنسی توصیه می‌شود.

هزینه ارتودنسی از جمله عوامل مؤثر در انتخاب نوع و زمان شروع درمان است. این ارتودنسی یک ارتودنسی ارزان نیست. قیمت آن با توجه به مزایای دریافتی، کاملاً مناسب و منصفانه است. هزینه این ارتودنسی به عواملی همچون جنس پلاک، کیفیت آن، هزیینه لابراتوار و طول درمان بستگی دارد. در این روش لازم است بیمار مراجعات و چکاب‌های مکرر داشته باشد و هر چند وقت یک بار، پلاک جدید را از دندانپزشک دریافت کند.

درمورد ارتودنسی فوری بیشتر بدانید.

به این روش ارتودنسی شفاف، شیشه ای، بدون سیم، ژله‌ای، بی رنگ، اینویزیلاین نیز گفته می‌شود. ارتودنسی نامرئی خود به چند روش ارتودنسی تقسیم می‌شود که در اینجا به ذکر آن‌ها می‌پردازیم.

طول دوره درمان تقریباً 15-9 ماه می‌باشد. زمان درمان بستگی به نامرتبی دندان‌ها و همکاری بیمار دارد. پلاک‌هایی که در طی درمان به بیمار داده می‌شود متناسب با شرایط بیمار و حدوداً 48-12 عدد است. در صورت گم شدن یا شکستن پلاک باید پلاک جدید درخواست داده شود؛ چون پلاک شکسته هرگز نمی‌تواند کار درمان را انجام دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی دندان و ارتباط آن با حاملگی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

در روزهای اول پس از گذاشتن پلاک و تعویض آن با شروع جابجایی دندان‌ها تا حدی درد احساس می‌شود. با خوردن مسکن می‌توان درد را تسکین داد. در ابتدای درمان نیز صحبت کردن تا حدی سخت می‌شود. ترشح بزاق در روزهای اول درمان افزایش می‌یابد؛ اما در روزهای بعد از شدت آن کاسته می‌شود.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی ژله ای در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در زمینه این موضوع به شما عزیزان بگوییم. اگر ساکن کرج هستید و می‌خواهید در این زمینه و سایر زمینه های دندانپزشکی اطلاعات بیشتری داشته باشید، به سایت کرج اورتو مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: