ارتودنسی کودکان
نوشته شده توسط : رعنا

در این مقاله امروز سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی کودکان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.  با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی کودکان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم.

ارتودنسی کودکان

کودکان ممکن است به دلایل مختلفی مانند دندان های کج، روی هم رفته، شلوغ و یا مشکلات بایت به  ارتودنسی دندان نیاز پیدا کنند. مشکلات بایت یا مال اکلوژن زمانی رخ می دهد که اندازه فک بالا و پایین با یکدیگر تفاوت داشته باشند. اگر فک بالا بزرگتر از فک پایین باشد، بیمار مبتلا به اُوربایت و اگر فک پایین بزرگتر از فک بالا باشد، بیمار مبتلا به آندربایت می باشد.

در برخی موارد، مشکلات فک و دندان ناشی از افتادن زودهنگام دندان های شیری، تصادف یا عادت های غلطی مانند مکیدن انگشت شست است. اما در اغلب موارد این مشکلات ارثی بوده و در صورتی که یکی از اعضای خانواده تان قبلا ارتودنسی انجام داده باشد، احتمال اینکه کودک شما نیز به ارتودنسی نیاز پیدا کند زیاد خواهد بود.

فکین و دندان ها در این سنین هنوز در حال رشد هستند، از این رو در صورتی که کام کودک نیاز به گسترش داشته باشد، می توان به راحتی آن را گسترش داد. گسترش کام این امکان را فراهم می کند که دندان ها پس از درآمدن، در موقعیت صحیح خود قرار گرفته و نیازی به کشیدن برخی از آنها برای باز کردن فضا نباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی بزرگسالان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

یکی از بزرگترین مزایای ارتودنسی کودکان پیشگیری از درمان های پیچیده در آینده است. مداخله زودهنگام ارتودنسی در سنینی که فک و دندان ها هنوز در حال رشد هستند، این امکان را فراهم می کند تا مشکلات بالقوه قبل از پیچیده تر شدن درمان شوند. همچنین در مواردی که بخشی از درمان ارتودنسی باید به بزرگسالی موکول شود، ارتودنسی کودکان در کوتاه تر شدن این دوره نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

درمورد پرداخت هزینه ارتودنسی به صورت اقساطی بیشتر بدانید.

هنگامی که سخن از ظاهر به میان میاید، کودکان نیز به اندازه بزرگسالان برای ظاهر و زیبایی خود اهمیت قائلند. ارتودنسی موجب مرتب شدن دندان ها و تناسب فکین کودکان می شود و همین امر زیبایی صورت و لبخند آنها را دو چندان می کند.

از آنجایی که ذرات غذایی به راحتی در میان بریس های ارتودنسی گیر می کنند، مطمئن شوید که کودکتان پس از هر وعده غذایی، دندان هایش را با مسواک نرم و خمیر دندان فلورایدی تمیز کند. هر سه ماه یکبار، مسواک کودک را تعویض کنید زیرا مسواک فرسوده یا کهنه نمی تواند به درستی کار تمیز کردن دندان ها را انجام دهد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان کودکان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: http://www.tehranortho.ir/





:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: