ارتودنسی دندان، معجزه دانش پزشکی
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در ارتباط با این موضع به شما بگوییم.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی یکی از تخصص ­های دندان پزشکی است که برای مرتب کردن و هماهنگ کردن فک­ها انجام می­شود. انجام ارتودنسی علاوه بر این که جنبه­ی ظاهری دارد، باعث عملکرد بهتر دهان و دندان­ها و حفظ سلامتی فرد می­شود.

ممکن است که این سوال برای افراد پیش بیاید که زمان مناسب برای انجام ارتودنسی در چه سنی است؟ باید بگوییم که زمان مناسب برای ارتودنسی بستگی به نوع مشکلی دارد که فرد با آن مواجه هست و در افراد متفاوت متغیر است.

به عنوان مثال کسانی که فک بالای آن­ها دچار مشکل است و در واقع جلوتر از حد طبیعی قرار دارد، بهترین سن برای رفع این مشکل زمانی است که هنوز به بلوغ نرسیده­اند یعنی زمان مناسب برای دخترها نه سالگی و برای پسرها یازده سالگی است. شایان ذکر است که در مشکلاتی که فقط مربوط دندان است یعنی نیاز به جراحی ندارد هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد و فرد در هر سنی می­تواند برای حل مشکل خود اقدام کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی کودکان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

یکی از مشکلاتی که معمولا با ارتودنسی رفع می­شود، معضل هم پوشانی زیاد عمودی دندان­های فوقانی بر روی دندان­های پایینی است. این مشکل مسلما باعث می­شود که لبخند فرد ظاهری نامناسب داشته باشد که با انجام ارتودنسی می­توان به راحتی آن را بر طرف کرد.

یکی دیگر از معضلاتی که معمولا افراد با آن رو به رو هسستند داشتن ظاهر بولداگ است. این مشکل زمانی پیش می­آید که دندان­های ردیف پایین خیلی جلوتر از دندان­های فوقانی قرار می­گیرند و ردیف بالا بیش از حد عقب هستند. افرادی که با این مشکل دسته و پنجه نرم می­کنند، علاوه بر داشتن ظاهری نامناسب در جویدن غذا هم دچار مشکلاتی می­شوند که این مسلما در سلامتی آن­ها تأثیر منفی می­گذارد.

درمورد ارتودنسی پیشرفته بیشتر بدانید.

علاوه بر این مشکلات که بدان اشاره کردیم مشکلات بی­شمار دیگری نیز وجود دارد که ما از باب اختصار بدان نمی­پردازیم. اما بد نیست که بدانیم، ارتودنسی انواع مختلفی دارد و هر شخص می­تواند با کمک پزشک متخصص و بهترین روش آن را انتخاب کند که کمتر با چنین مشکلاتی مواجه شود. رایج­ترین انواع آن عبارتند از :

یکی از دیگر از معضلات فک و دندان­ها شلوغی دندان­ها است که در اثر قرار گرفتن دندان­های بیش از حد در یک ردیف به وجود می­آید.

سخن نهایی

ما در این مقاله تصمیم داشتیم تا اطلاعات بسیار کامل و جامعی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در ارتباط با این موضوع به شما دوستان عزیز بگوییم. اگر قصد دارید تا در این زمینه و دیگر زمینه های دندانپزشکی اطلاعات بیشتری کسب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از سایت تهران ارتو دیدن کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: