نوشته شده توسط : رعنا

بله شاید باور نکنید ولی از دست دادن دندان می‌تواند همینقدر دردناک و بد باشد و تاثیرات مخربی داشته باشد و از آن طرف به دست آوردن یک دندان جدید به همان اندازه می‌تواند خوب باشد. ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ایمپلنت های دندانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت دندان (Dental Implants) چیست؟ ایمپلنت های دندانی یک نوع پایه تیتانیومی سازگار با سلول‌های بدن افراد می باشند، ایمپلنت ها به عنوان یک جایگزین خوب، دائمی به جای یک یا تعدادی دندان از دست رفته توسط متخصصان ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرند، بعد از قرار گیری ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در اطراف ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش خورده و به فک متصل می شود، برای جوش خوردن ایمپلنت به مدت زمانی تقریباً 3 الی 6 ماه نیاز است، بعد از جوش خوردن ایمپلنت تاج و روکش دندان بر روی ایمپلنت قرار می گیرد. امروزه ایمپلنت های موجود در بازار انواع مختلفی دارند و در برندهای مختلف وارد بازار می شوند، تشخیص اینکه کدام نوع برای فردی که به دندانپزشکی برای کاشت دندان مراجعه کرده است مناسب می باشد به عهده متخصص می باشد، به هر میزان که مواد مورد استفاده شده در ساخت آن با بافت های بدن فرد سازگاری و هماهنگی بیشتری داشته باشد, آن دارای کیفیت بالاتری می باشد، همانطور که در بالا ذکر شد تشخیص اینکه کدام برای شما بهتر است بر عهده متخصص ایمپلنت می باشد، بنابراین در انتخاب مرکز دندانپزشکی و متخصص خود دقت کافی داشته باشید و سعی کنید بهترین متخصص را انتخاب کنید.

همچنین درمورد دندانپزشکی شبانه روزی بیشتر بدانید.

حفظ بهداشت دهان و دندان ها بعد از کاشت در راستای جلوگیری از ایجاد پلاک و باکتری‌های دندانی و آسیب دیدن لثه و دندان ها ضروری می باشد. حفظ بهداشت دهان و دندان به صورت مطلوب بعد کاشت دندان دارای اهمیت ویژه می باشد، بنابراین لازم است با استفاده از نخ دندان، برس و مسواک مخصوص، اطراف دندانی که ایمپلنت شده است به خوبی تمیز شود، نحوه استفاده از مسواک ها باید توسط دندانپزشک آموزش داده بشود.

ایمپلنت دندان می‌تواند برای یک عمر و یا مدت زمان کوتاه تر مورد استفاده قرار بگیرد، میزان عمر آن به عوامل مختلفی مانند میزان حفظ و رعایت بهداشت دهان و دندان، معاینات و چکاپ های منظم دندانپزشکی، رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی و . . . بستگی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد لمینت دندان های جلو اینجا کلیک کنید.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ایمپلنت های دندانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضع به شما عزیزان بگوییم. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.chalava.ir/





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: