ترمیم و زیبایی دندان و هر آنچه تا به حال نمی‌ دانستید
نوشته شده توسط : رعنا

در این مقاله امروز قصد داریم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه ترمیم و زیبایی دندان در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما دوستان و یاوران همیشگی بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ترمیم و زیبایی

دندانپزشکی زیبایی ممکن است شامل اضافه کردن یا حذف موادی از دندان باشد. برخی از دندان پزشکان، تمایل به دندانپزشکی زیبایی از نوع ((دوستار دندان)) دارند اینله و اُنله کردن که به آن پرکردگی های غیر مستقیم نیز می گویند توسط آزمایشگاه ساخته می شود و برای پوسیدگی های خفیف تا متوسط یا آنهایی که ساختار کافی برای قرار گرفتن پرکردگی را ندارند، مورد استفاده قرار می گیرد. اینله بدون آسیب رساندن به نوک دندان مستقیما روی سطح دندان نصب می شود.

زمانی که سطح یا قسمتی از دندان تخریب می شود به جای روکش از اُنله برای پوشاندن سطح کلی دندان استفاده می شود. اینله و اُنله در آزمایشگاه از مواد رزین کامپوزیت دندان ساخته می شوند و به کمک چسب دندان به دندان چسبیده می شوند. بلیچینگ دندان پروسه ای شیمیایی است که به منظور سفید کردن دندان ها استفاده می شود و بسیار  محبوب و متداول است. برخی افراد برای از بین بردن لکه های دندانهایشان از بلیچینگ استفاده می کنند در حالی که دیگران تنها برای سفید تر کردن دندان ها از آن استفاده می کنند. تغییر رنگ همچنین می تواند ارثی یا به دلیل بالا رفتن سن باشد.

همچنین در زمینه ترمیم و زیبایی دندان جلو بیشتر بدانید.

بلیچینگ می تواند توسط دندانپزشک و در مطب وی انجام شود و یا زیر نظر دندانپزشک و در منزل انجام شود. بسیاری از بیماران انجام بلیچینگ در منزل را به دندانپزشکی ترجیح می دهند زیرا در منزل راحت ترند. درمان زمانی آغاز می شود که دندانپزشک قالبی سفارشی برای دندان هایتان می سازد تا مطمئن شود که مقدار ماده ی سفید کننده که قرار است استفاده شود، صحیح  است و دندان ها به طور کامل در تماس با ماده ی بلیچینگ قرار می گیرند.

معمولا سفید کردن دندان ها در منزل با توجه به میزان سفیدی مطلوب برای هر بیمار، بین ۲ تا ۴ هفته می انجامد. ونیر دندان یا ونیر کامپوزیت لایه ی بسیار نازکی از مواد است که روی سطح دندان قرار داده می شود تا ترک و شکستگی های دندان را برطرف کند و یا ظاهری زیبا به آنها ببخشد. این ونیرها یا از جنس پرسلین و یا رزین کامپوزیت می باشند. رزین ماده ی مایعی است که می تواند تبدیل به جامدی سخت و دائمی شود.

درمورد جنس ژل بلیچینگ دندان بیشتر بدانید.

کلام آخر

در این مطلب نیز سعی کردیم تا همه چیز را در زمینه ترمیم و زیبایی دندان و چند تا از معروف ترین روش های آن را به شما بگوییم و اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر می‌خواهید تا در این زمینه و دیگر زمینه های دیگر ددنانپزشکی اطلاعات بیشتری به دست بیاورید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به سایت چلاوا مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: