ارتودنسی متحرک و هر آنچه باید درمورد آن همه بدانند
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار  خوبی را در زمینه ارتودنسی متحرک در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما دوستان عزیز بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهیم.

ارتودنسی متحرک

برای رفع یا کاهش برخی از این موارد، می توان به بیمار یک وسیله ثابت یا قابل جابجایی و متحرک داد. دستگاه های ثابت ارتودنسی برای اینکه بتوانند مشکل شما را حل کنند باید تا پایان دوره درمان به دندان های شما متصل باشند. به درمان با این دستگاه ها ارتودنسی ثابت میگویند. از طرف دیگر، دستگاه های متحرک متنوع هستند و میتوانند حین درمان از دندان و دهان شما خارج شده و باز مورد استفاده قرار بگیرند. به درمان با کمک دستگاه های متحرک نیز ارتودنسی متحرک گفته میشود.

همچنین در مورد ارتودنسی نامرئی بیشتر بدانید.

دستگاه های متحرک ارتودنسی  برای اصلاح طیف وسیعی از مشکلات و ناهنجاری های دندانی به کار برده می شود. اما اگر بخواهیم به سوال ارتودنسی متحرک برای چه دندان هایی است پاسخ دهیم باید بگوییم که اگر مشکل و ناهنجاری فک و دندان پیچیده، شدید و جدی باشد ما نمیتوانیم از این  نوع دستگاه ها برای اصلاح و درمان استفاده کنیم. زیرا ماهیت دستگاه های متحرک به گونه ای است که تنها برای حل مشکلات جزئی تا متوسط ارتودنسی بکار برده میشوند. مشکلات جدی تر مانند مال اکلوژن ها یا ناهماهنگی های فکی را معمولا با ارتودسی ثابت و یا حتی ترکیبی از جراحی فک و ارتودنسی ثابت برطرف میکنند.

پاسخ به این سوال مستقیما به نوع بیمار، مشکل او  شدت مشکلش دارد. همانطور که گفتیم ارتودنسی ثابت میتواند مشکلات متوسط تا شدید و جدی را برطرف کند ولی ارتودنسی متحرک تنها میتواند مشکلات جزئی تا متوسط را حل کند. بنابراین بسته به مشکل شما، یک متخصص ارتودنسی خوب قادر است بهترین نوع درمان را برای شما مشخص کند.

دستگاه های زیادی در دسته این ارتودنسی دندان قرار دارند. ما در این مقاله به بررسی مهمترین و شناخته شده ترین آن ها خواهیم پرداخت.

همه چیز را در زمینه ارتودنسی بدون سیم بدانید.

بعد از اتمام برنامه درمانی ارتودنسی ثابت، هنوز هم شما نیاز به استفاده از تعدادی دستگاه دیگر دارید که ما به آن ها نگهدارنده یا ریتینر میگوییم. نگهدارنده از جمله مهمترین انواع پلاک ارتودنسی متحرک هستند. استفاده از این این دستگاه های متحرک بسیار مهم است. زیرا پس از اتمام برنامه درمانی دندان های شما را صاف نگه می دارند. و مانع از جابجایی مجدد ان ها میشود.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی متحرک در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضع به شما بگوییم. اگر قصد دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید می‌توانید به سایت اورتودکتر مراجعه کنید. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: