ارتودنسی نامرئی و سخنان ناگفته درمورد آن
نوشته شده توسط : رعنا

در این مطلب امروز با ما همراه باشید که می‌خواهیم همه چیز را در زمینه یکی از محبوب ترین روش های ارتودنسی به خصوص برای افرادی که با ظاهر دستگاه های ارتودنسی مشکل دارند را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. ارتودنسی نامرئی. با ما همراه باشید.

تاریخچه ارتودنسی نامرئی

پس از گذشت سال ها تقریباً به اندازه یک قرن، تمام دنیا به دنبال متخصصان ارتودنسی هستند که کاملاً مجرب و در کارشان حرفه‌ای باشند و بتوانند مشکلات فکی و دندانی را حل کنند. در روزهای اولیه که ارتودنسی اختراع شد، آقای ادوارد که به عنوان پدر ارتودنسی مدرن شناخته می شود از ابزاری مانند جک و پیچ کششی استفاده کرد. او دستگاهی را اختراع کرد که از براکت های فلزی تشکیل شده بود که یک کلید برای چرخاندن و حرکت دادن دندان رویش نصب شده بود.

پس از آن بریس های سنتی اولیه یعنی بریسهایی که دور هر دندان پیچیده می شوند آمدند؛ اما امروزه متخصصان ارتودنسی ابزارهای گوناگونی در اختیار دارند که توسط آن ها برای درمان دندان تک‌تک بیماران به روش ارتودنسی از آن ها استفاده می کنند.

همه چیز را در زمینه ارتودنسی سریع دندان بدانید.

به طور کلی مدت زمان درمان ارتودنسی دندان با بریس های نامرئی 18 بوده که ممکن است با توجه به پیچیدگی مشکل هر بیمار این زمان افزایش یا کاهش پیدا کند. البته به خاطر داشته باشید که درمان ارتودنسی زمان بر بوده و به همین دلیل طی کردن مسافت های زیاد برای مراجعه به کلینیک ارتودنسی می تواند واقعا خسته کننده و زمان بر باشد. در نتیجه سعی کنید کلینیک ارتودنسی تان حتی الامکان نزدیک محل زندگی یا کار خود انتخاب کنید.

یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از انجام ارتودنسی وجود دارد مقدار هزینه آن است، در هزینه درمان ارتودنسی عوامل مختلفی تاثیر گذار هستند که عبارت اند از:

  1. نیاز به لوازم و دستگاه های اضافی برای درمان ارتودنسی نامرئی
  2. درمان یک فک یا دو فک
  3. میزان حاد بودن مشکل دندان
  4. طول دوره درمان ارتودنسی نامرئی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اجزای مختلف ارتودنسی اینجا کلیک کنید.

مزایا و معایب ارتودنسی دندان

ارتودنسی نامرئی در مقایسه با ارتودنسی های سنتی همچون ارتودنسی ثابت مزایای بسیاری دارد که شامل:

  1. دندان درد  و جراحت کمتر
  2. ساخت سفارشی
  3. نامرئی بودن
  4. تحرک پذیری

 

متاسفانه این ارتودنسی علیرغم مزایای فراوانی که دارد، دارای معایبی نیز هست که عبارت است از:

  1. اذیت دندان ها
  2. گران بودن
  3. ضرورت استفاده ی 22 ساعته در روز

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار کامل و خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما دوستان قرار دهیم و به بررسی کامل یکی از محبوب ترین روش های ارتودنسی یعنی ارتودنسی نامرئی پرداختیم. برای این که در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا یکسر به سایت اورتوبلاگ بزنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: