هر آنچه لازم است تا در مورد عوارض اسلیو بدانیم
نوشته شده توسط : رعنا

در این مقاله امروز سعی بر این داریم تا همه چیز را در زمینه عوارض عمل اسلیو معده در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم . با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را بدانید.

عوارض عمل اسلیو معده

در جراحی اسلیو، پزشک 75% از حجم معده را بر می‌‍دارد تا با کوچک کردن معده اشتها و میزان انرژی‌های مصرفی بیمار کنترل شود. به اصطلاح می‌گویند جراح معده را «آستینه» کرده است. با وجود این پیچیدگی‌ ها، عمل اسلیو فقط 8% عوارض دارد. نرخ عوارض عمل اسلیو معده تقریبا ناچیز است اما نه آن‌قدر که بخواهیم نادیده‌اش بگیریم!  در علم احتمالات، یک درصد هم یک درصد است، چه برسد به 8% امکان وجود عارضه.

عوارض عمل اسلیو معده دو تکّه‌اند: یکی کوتاه‌مدت و دیگری بلند مدت. عوارض کوتاه‌مدت، اغلب، چند روزی بعد از عمل سر و کله‌شان پیدا می‌شود اما عوارض بلندمدت اسلیو معده به این راحتی‌ها آفتابی نمی‌شوند، شاید 5 یا 6 ماه پس از جراحی! ما اما بهتر است همه را یک کاسه کنیم و یک‌جا روی میز بگذاریم! می‌ پرسید چطور می‌ شود عوارض جراحی اسلیو معده را برداشت گذاشت روی میز. این‌طور:

هر جراحی، چه باز و چه لاپاراسکوپی، زخم ‌هایی دارد، جراح با کارد و یا ابزاری جز این، بدن را یک و یا چند سانت می ‌شکافد تا دست بکند توی اعماقش، چیزی بگذارد، چیزی بردارد، چیزی جا به جا کند و غیره. جای این شکاف‌ها زخم است و زخم همیشه در معرض عفونت قرار دارد. جراحی عمل اسلیو معده هم یکی از همین جراحی هاست.

درمورد درمان دیابت نوع دو به کمک جراحی لاغری بیشتر بدانید.

حالا بعضی‌وقت ‌ها ممکن است جنس منگنه به آن خوبی‌ ها هم که انتظار می‌رفت نباشد و یا کارِ استاپلر توش حرف داشته باشد یا جراح درست انجامش نداده باشد! در این صورت معده، از آن قسمت که خوب هم دوخته نشده است، نشت می ‌کند. می‌پرسید خب چه‌ جور نشت می ‌کند و چه‌چیز ازش می ‌کند؟ نشت در خط منگنه خودش را به صورت آبسه، التهاب صفاق و عفونت نشان می ‌دهد.

دیده ‌اید که وقتی بدن‌ تان شروع می‌کند به لاغر شدن، خطوط چربیِ بریده‌بریده‌ای در حوالی ران و یا بازوها سبز می‌شود! و پوست به اصطلاح خودش را ول می‌کند. به این می‌گویند افتادگی پوست. این یکی از رایج‌ترین عوارض جراحی اسلیو معده است.

همه چیز را در زمینه مزایای جراحی لاغری بدانید.

چند هفته پس از حراجی اسلیو معده وقتی ایستاده‌اید جلوی آینه و دارید از سرعت کاهش وزن حظ می‌ برید، یکهو می‌ بینید موهای‌تان گُله گُله می ‌ریزد. تازه داشتید از پیاده‌روی توی جاده لاغری لذت می‌ بردید که یک درد دیگر به دردها اضافه شد: ریزش مو!

سخن پایانی

بله عمل اسلیو هم می‌تواند عوارضی داشته باشد که باید آنها را می‌دانستید. ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه و به خصوص عوارض عمل اسلیو معده را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم . امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/





:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: