ارتودنسی دندان و هر آنچه باید در مورد آن می دانستیم
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب قصد داریم تا درمورد بهترین روش اصلاح نا هنجاری های فک و دندان ها بیشتر صحبت کنیم و اطلاعات خوبی را در این زمینه در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی دندان چیست؟

همان طور که بیان شد، ارتودنسی برای هم ترازی دندان‌ها و فک‌ها انجام می‌شود. اگر دندان‌ها و فک هم تراز نباشند شما برای جویدن، گاز گرفتن و مسواک زدن  با مشکل رو به رو می‌شوید.

زمانی که شما درمان ترتودنسی انجام می‌دهید، می‌توانید زیبایی لبخندتان را بدست آورده و دندان‌های ردیف و یکدستی داشته باشید. زمانی که دندان‌های با فاصله داشته باشید  این زیبایی لبخند ار شما گرفته می شود و همچنین برای جویدن هم بسیار آزار خواهید دید. همچنین این مشکل باعث می شود، خرده غذا‌ها بین دندان‌های شما باقی بماند.

این روز‌ها زیبایی یکی از بحث‌هایی است که در جامعه وجود دارد. زیبایی صورت و ظاهر هم از مواردی که بسیار پر بحث است. همان طور که می‌دانید، زیبایی لبخند یکی از مواردی است که بسیار بر زیبایی ظاهر و صورت شما تأثیرگذار است.

این روش درمانی اولاً، روشی است که بر زیبایی شما تأثیر بسزایی می گذارد و ثانیاً، روشی است برای پیشگیری از درد‌ها و مشکلاتی ممکن است در آینده توسط دندان های شما ایجاد شود.

درمورد محدودیت سنی برای ارتودنسی ثابت نیز بیشتر بدانید.

نیاز به ارتودنسی

شما نمی‌توانید تشخیص دهید که آیا نیاز به ارتودنسی دارید یا خیر؛ بلکه این پزشک است که با توجه به تخصص و دانشی که طی سالیان زیاد به دست آورده است صلاحیت این کار را دارد.

او با استفاده از ابزارهای مختلفی از جمله: عکس برداری از دندان‌های شما می‌تواند تشخیص دهد که آیا دندان‌های شما نیاز به ارتودنسی دارد یا خیر.

بهترین روش که شما می‌توانید متوجه بشوید که آیا نیاز به ارتودنسی دارید یا خیر این است که به صورت دوره ای به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید و دندان ها و فک خود را بررسی کنید..

محاسبه هزینه ارتودنسی به صورت اقساطی، بیشتر بخوانید.

متخصص ارتودنسی

ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی، دندانپزشکی است که با گذراندن شش سال دوره دندان پزشکی عمومی و تجربه چند سال درمان بالینی بیماران، در یکی از دانشگاه‌ها پذیرفته شده. یک دوره سه ساله را پشت سر گذاشته و در آخر یک پایان نامه درباره ارتودنسی را ارائه کرده و از آن دفاع می‌کند.

این متخصص‌ها پس از دریافت مدرک خود، باید در نشست‌ها و جلسه‌هایی تحت عنوان بازآموزی حرفه ای شرکت کنند و دانش روز را فرا بگیرند.

سخن پایانی

 امروز در این مطلب سعی شد تا همه چیز را در زمینه ارتودنسی دندان به شما بگوییم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر قصد دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید به سایت بست دنتیست مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 





:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: