متخصص ارتودنسی و همه چیز درمورد او
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مقاله اینجاییم تا جواب سوال بسیاری از افرادی که می‌خواهند ارتودنسی کنند را بدهیم. متخصص ارتودنسی کیست؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید و اطلاعات بسیار خوبی را در رابطه با این موضوع به دست بیاورید.

متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی شخصی است که بعد از اتمام دوره ی عمومی دندان پزشکی در دانشگاه، آموزش های ویژه را در زمینه ی ارتودنسی دندان به مدت سه سال تمام وقت گذرانده باشد .

به عبارت دیگر متخصص ارتودنسی یک دندانپزشک دارای مجوز است.

او در پیشگیری و اصلاح کردن ناهنجاری های دندانی مانند:

  1. اوربایت
  2. دیپ بایت
  3. اپن بایت

 

یک متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک باید آموزش های پایه ای یکسانی را گذارنده باشند . هر دو باید مدرک دکترا از دانشگاه گرفته باشند. بعد از تحصیلات اولیه ، دندان پزشک عمومی می تواند تمرینات دندانپزشکی را شروع کند. در این مرحله، برای تخصص پیدا کردن در ارتودنسی،دندان پزشک باید یک دوره سه ساله تمام وقت در زمینه ارتودنسی را سپری کند. بنابراین تحصیلات پایه ای برای دندان پزشک و متخصص ارتودنسی هر دو نیازمند آموزش گسترده قبل از تمرین می باشد. یک دندان پزشک باید  6 سال آموزش عالی را سپری کند.

درمورد جلوگیری از پوسیدگی دندان در حین ارتودنسی بیشتر بدانید.

در حالی که یک متخصص ارتودنسی می بایست 9 الی 10 سال به منظور  گرفتن تخصص سپری کند. قطعا جاهایی بین دندانپزشک و متخصص ارتودنسی همپوشانی وجود دارد. به بیان دیگر : همه متخصصان ارتودنسی دندان پزشکان صلاحیت دار هستند. اما همه ی دندان پزشکان متخصص ارتودنسی نیستند. متخصصان ارتودنسی معمولا در هماهنگی دندان و فک تخصص دارند.

در حالی که دندان پزشکان می توانند از طریق جرم گیری، عکس برداری و جراحی به بیمار برای رسیدن به لبخندی تمیزتر و سالم تر کمک کنند. به طور معمول ،کار تشخیص ، درمان و مدیریت کردن سلامت کلی دهان شما مانند کارهای معمول دندان پزشکی ،معاینه ، جرم گیری و عکس برداری از دندان به عهده ی دندان پزشک می باشد. دندان پزشک ها همچنین کار کشیدن دندان و اصلاح مشکلات دندان مانند پر کردن سوراخ و ساختن مدل برای دندان مصنوعی را نیز انجام می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی جدید بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

این فرآیند یک لبخند سالم و مشخص را بدون نیاز به براکت خلق می کند . دندان پزشکی زیبایی یک انتخاب مهم برای بزرگسالانی است که نمی خواهند دردسر ارتودنسی سنتی را تحمل کنند . یکی دیگر از انتخاب های متخصص ارتودنسی   “ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین” می باشد. اینویزیلاین یک نوع ارتودنسی متحرک است که از قالب های روشنی استفاده می کند که سفارشی برای دهان شما ساخته می شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی و اینکه متخصص ارتودنسی کیست و چه ویژگی هایی دارد را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. در ضمن اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید می‌توانید به سایت خوب ارتو بلاگ مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: